Основ’янський р-н
Рівноправність чоловіків та жінок - це невід`ємна частина прав людини, вона є передумовою демократії та соціальної справедливості. Україна як демократична держава прагне забезпечити гендерну рівність в усіх сферах життя, можливість для людей будь-якої статі вільно обирати кар`єру, релігію, спосіб життя тощо.
Гендерна політика – це політика захисту прав чоловіків та жінок, створення рівних можливостей для їхньої реалізації в соціумі.
Під гендерною рівністю розуміються "рівні можливості самореалізації жінок і чоловіків, гарантії дотримання прав і свобод з урахуванням особливостей статей, взаємні обов`язки та спільна відповідальність в процесі життєдіяльності".
Гендерна рівність передбачає суспільство, в якому і жінки, і чоловіки володіють рівними можливостями, правами та обов`язками в усіх сферах життя. Рівність між жінками та чоловіками - це коли представники обох статей можуть на рівних мати доступ до освіти і охорони здоров`я, управління і влади, мають рівні можливості досягти фінансової незалежності, працюючи на когось або керуючи власним бізнесом, реалізації своїх особистісних і професійних потреб та інтересів. Критичним аспектом у досягненні гендерної рівності є наділення жінок повноваженнями і більш широкими можливостями в різних сферах розвитку суспільства, а також залучення чоловіків до процесу досягнення гендерної рівності.
Принцип гендерної рівності закріплений у Конституції України. Стаття 24. Законом також передбачається цивільна, адміністративна та кримінальна відповідальність за порушення законодавства про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
Основ’янський р-н
Сімейний зв`язок - це емоційний зв`язок, що виникає між батьками й дітьми, і зберігається впродовж багатьох років, створює в людини відчуття безпеки, завдяки такому зв`язку вона почувається частиною родини. Сімейний зв`язок передбачає, що всі члени родини спільно беруть участь у значущих подіях, приділяють одне одному час, створюють і підтримують сімейні традиції тощо.
Сімейний зв`язок працює за принципом «зверху вниз», тобто його завжди ініціюють батьки. Незалежно від того, у повній чи неповній сім`ї зростає Ваша дитина, Ви можете випрацювати такий стиль виховання, що сприятиме розвитку сімейного зв`язку.
1. Осмисліть свій стиль виховання. Самостійно або разом із чоловіком чи дружиною поміркуйте, який стиль виховання ви хочете використовувати у ставленні до ваших дітей. Якими є ваші виховні цілі? Якими, з вашої точки зору, повинні бути зразкові батьки? Які цінності ви прагнете прищепити своїм дітям? Як ви можете допомогти їм у майбутньому стати успішними людьми?
2. Створіть план. Визначте конкретні пункти, що реалізуватимуть вашу батьківську місію. Визначте важливі для вашої родини пріоритети у вихованні дітей.
3. Розробіть систему дій, за допомогою якої ви зможете реалізувати свій план. Домовтеся з подружжям про те, як ви збираєтеся спільно виховувати дітей. Наприклад, незначні проблеми можна вирішувати відразу ж після їх виникнення, а серйозніші - обговорювати з чоловіком чи дружиною, перш ніж ухвалювати остаточне рішення.
Основ’янський р-н
Головні відчуття для дитини - це захищеність та безпека, навіть під час війни. Як створити такі умови, щоб дитина не втрачала відчуття безпеки?
1. Подбайте про себе та свій емоційний стан (спокійні батьки = спокійна дитина).
2. Озвучуйте плани дій для збереження життя та здоров‘я в умовах війни. Наприклад, коли тривога, то ми йдемо в укриття, бо там безпечно і так далі. При цьому використовуйте слова "безпека" та "безпечно", так у дитини в голові будуються нові асоціації з цими словами.
3. Говоріть з дитиною про її емоції та переживання. Дайте зрозуміти, що її емоції - це нормальна реакція на ці обставини. Наприклад, боятися - це нормально, страх - відповідає за наш інстинкт самозбереження і так далі
4. Зробіть з дитиною вправу на візуалізацію "Безпечне місце", інструкцію можна знайти в інтернеті. Можна намалювати безпечне місце, а потім уявити себе там.
5. Спостерігайте за дитиною та змінами в її емоційному стані, або поведінці. Особливо, якщо дитина стала свідком вибуху, або іншої травмуючої події. Якщо дитина змінилась, стала більш активною та неслухняною, або навпаки - незвично тихою, стала хвилюватися за здоров‘я своє або батьків, погано спить, бачить часті кошмари, відмовляється від їжі, або навпаки - переїдає, то в такій ситуації краще звернутися за допомогою до кваліфікованого психолога.
6. Пам‘ятайте, що у дитини повинно бути дитинство не зважаючи на війну, тож намагайтесь проводити час з позитивом. Ходіть у парки, гойдайтесь, шуткуйте та смійтеся разом, ходіть до кінотеатрів та долучайте дитину до веселих активностей.
Основ’янський р-н
Робота фахівців із соціальної роботи відділу соціальної роботи по Основ`янському району м. Харкова Харківського міського центру соціальних служб «Довіра» (далі – Відділ) першочергово зосереджується на ранньому виявленні сімейних криз з метою надання необхідної допомоги у вирішенні проблем: збереженні сімейного середовища для дитини; запобіганні вилученню дітей із сімей; допомозі соціально неадаптованим сім’ям у набутті навичок відповідального батьківства та пошуку власних ресурсів для самостійного розв’язання життєвих проблем сім’ї.
Спеціалісти Відділу постійно проводять роботу з сім’ями, аби своєчасно виявити серед них такі, що перебувають в складних життєвих обставинах та потребують сторонньої підтримки
Проводиться цільова соціальна робота, яка спрямована на подолання складних життєвих обставин в сім’ях, підвищення виховного батьківського потенціалу, відповідальності за життя дітей, допомогу в оформленні необхідних документів, реєстрації, сприяння в отриманні гуманітарної допомоги, допомогу в раціональному використанні коштів сімейного бюджету, ознайомлення та попередження батьків про безвідповідальне батьківство.
Ви можете звернутися до фахівців із соціальної роботи, які опікуються проблемами сімей з дітьми, особами, що мають проблеми з законом, прийомними родинами, внутрішньо переміщеними особами, учасниками бойових дій та іншими категоріями громадян, які потребують підтримки. Чекаємо за адресою: м. Харків, вул. Богдана Хмельницького, буд. 8, каб. 9. Запис за тел.: + 38 (067) 562 36 23, (057) 732 44 80.
Основ’янський р-н
Працівники відділу соціальної роботи по Основ`янському району м. Харкова Харківського міського центру соціальних служб “Довіра” (далі - Відділ) працюють із сім`ями, що перебувають в складних життєвих обставинах, мають спеціальні знання та готові надавати підтримку й рекомендації відповідно до потреб сімей.
Основна мета роботи з сім`ями у складних обставинах - збереження родини для дитини. Це важливий спосіб запобігання соціальному сирітству.
Такі сім`ї - це сім`ї, які втратили свої виховні можливості через виникнення таких умов, що порушують нормальну життєдіяльність одного або кількох членів сім`ї, наслідки яких вони не можуть подолати самостійно.
Складні життєві обставини можуть виникати з різних причин, як-от втрата роботи, розлучення, народження дитини, смерть близької людини, хвороба, наркоманія, алкоголізм, насильство, неналежне виконання батьківських обов`язків тощо.
Завдання фахівця із соціальної роботи Відділу під час першого візиту до родини підтвердити чинники, які зумовили певні складні життєві обставини, та вивчити функції сім`ї.
Для цього використовується такий інструментарій, як оцінка потреб сім`ї/особи. Від першого візиту залежить те, чи піде родина на контакт, чи налаштується на діалог із працівником Відділу. Завдання фахівців із соціальної роботи - залучати батьків до взаємодії задля дитини.
Під час оцінки потреб необхідно враховувати не лише причини виникнення складної життєвої ситуації, а також ресурси членів родини: що вони можуть виконувати, які навички мають, наявність освіти, житла, наскільки у них міцні зв`язки з родичами, з громадою, якої сторонньої допомоги вони потребують.
Метою оцінки потреб сім`ї є визначення необхідних стратегій втручання, видів соціальних послуг, соціальної допомоги, спрямованих на забезпечення прав дитини, подолання складних життєвих обставин дитини та її сім`ї або мінімізацію їх наслідків.
Фахівці із соціальної роботи надають соціавльні послуги сім`ям, які перебувають в складних життєвих обставинах, щоб допомогти їм знайти шляхи вирішення проблем та покращення свого становища.
Основ’янський р-н
Фахівець із соціальної роботи – це, передусім, професіонал, який відіграє ключову роль у запобіганні кризових ситуацій та пропонує можливі шляхи вирішення складних життєвих обставин.
Працівники відділу соціальної роботи по Основ`янському району м. Харкова Харківського міського центру соціальних служб «Довіра» (далі – Відділ), з метою набуття нових знань з соціальної роботи із сім’ями з дітьми у складних життєвих обставинах постійно підвищують свою кваліфікацію та розвивають професійні компетентності, щоб ефективно реагувати на сучасні виклики та взаємодіяти із громадянами вразливих категорій.
Цьому сприяє участь у багатьох навчальних тренінгах та вебінарах. На поточному тижні начальник Відділу взяв участь у тренінгу для соціальних працівників на тему: «Резильєнтніість у дії розвиток навичок самовідновлення за моделлю Stress First Aid SFA». Мета заходу підвищення рівня зкоординованості заходів із захисту психічного здоров`я населення на виконання державної політики у сфері ментального здоров`я.
Особливу увагу приділено підтримці професійної ефективності соціальних працівників в умовах підвищеного емоційного навантаження, запобіганню професійному вигоранню та збереженню внутрішньої мотивації.
Під час проходження навчання ми маємо можливість отримати консультації викладачів-практиків, зворотній зв`язок та професійну підтримку, а потім будемо застосувати отриманні знання на практиці.
Основ’янський р-н
На поточному тижні у приміщенні Сектору ювенальної пробації м. Харкова філії Державної установи “Центр пробації» в Харківській області (далі - Сектор ювенальної пробації) начальник відділу соціальної роботи по Основ`янському району м. Харкова Харківського міського центру соціальних служб “Довіра” (далі - Відділ) провів профілактичний захід “Організація змістовного дозвілля під час літніх канікул” для підлітків, що перебувають на обліку у Секторі ювенальної пробації.
Дозвілля спрямоване на задоволення культурних потреб та інтересів особистості. У сучасному світі людина обирає різні форми проведення вільного часу. Чимало з них пов’язані з залученням до культурного життя. Зокрема, це читання книжок, журналів, електронних ресурсів, перегляд телепередач або кінофільмів, відвідування музеїв, театрів, концертів, видовищних заходів, спортивних змагань тощо. Багато людей вільний час присвячують спілкуванню з родиною, друзями. Інші віддають перевагу заняттям спортом.
Під час проведення заходу присутні дізналися, що дозвілля - це сфера, у якій розкриваються природні потреби в свободі та незалежності, активній діяльності та самовираженні. В умовах дозвілля створюються неформальні колективи, які дають підліткам можливість виступати у нових соціальних ролях. Це особлива соціальна сфера, де задовольняється потреба в самоперевірці, самооцінці свого “Я”. Це зона активного спілкування, що задовольняє особисті інтереси, потреби в контактах. Це сфера розвитку товаришування, психологічної сумісності.
Метою даного заходу є розуміння, що організація змістовного дозвілля підлітків сприяє розвитку творчого й духовного потенціалу молоді в інтересах її становлення й самореалізації; профілактиці й попередженню правопорушень і негативних явищ, умінню встановлювати контакт в різних ситуаціях при спілкуванні, а також в становленні на шлях виправлення.
По закінченню зустрічі учасники подякували за надану інформацію та домовилися про наступні зустрічі.