Холодногірський (Ленінський) р-н

Інформаційна акція до Всесвітнього дня дитини.

До всесвітнього дня дитиниу Харківській дитячій лікарні № 19 Центром соціальних служб Холодногірського району проведено інформаційнуо-просвітницьку акцію.

Всесвітній день дитини світова спільнота відзначає 20 листопада. Здобувши незалежність, Україна взяла на себе ряд зобов’язань з поліпшення добробуту дітей. Кожна дитина має право на освіту, право на здоров’я і належну медичну допомогу, право на ім’я та громадянство. Кожна дитина має право зростати у турботливому родинному середовищі та бути захищеною від жорстокого поводження та насильства.

Зважаючи на карантинні обмеження, працівниками Центру соціальних служб Холодногірського району було розміщено інформаційні матеріали на території лікарні, лікарі отримали матеріали щодо профілактики домашнього насильства, здорового способу життя та безпечної поведінки, які будуть розповсюджені серед мешканців району.

Холодногірський (Ленінський) р-н

Небайдужість

За допомогою соціальних партнерів та спонсорів, а саме Регіонального Благодійного Фонду «Лайф Інтернешнл», було вирішено кризову ситуацію.

До Центру соціальних служб Холодногірського району звернулась жінка, постійно проживаюча у Житомирській області, яка разом із шостирічною дитиною опинилась на вокзалі міста Харкова без грошей. У місті постійного проживання жінка має будинок,  родичів та постійну роботу. В Харкові опинилась, з її слів, випадково, бо втекла від співмешканця, від якого неодноразово зазнавала знущань та побоїв.

Перед фахівцями Центру постало завдання надати інформаційну, консультативну та гуманітарну допомогу жінці та її сину. За допомогою Казакова Олексія - представника Благодійного фонду «Лайф інтернешнл» - нашого постійного соціального партнера, було організовано заселення у хостел, покупка білетів до місця проживання та надання гуманітарної допомоги у вигляді великого продуктового набору, теплих зимових речей та іграшок для дитини. А також супроводження до потягу та допомога у перевезенні речей.

Завдяки злагодженій роботі, жінка благополучно дісталася додому, і в подальшому за допомогою місцевого центру соціальних служб отримає сприяння у вирішенні нагальних соціальних питань.

Дякуємо БФ "Лайф інтернешнл" та особисто Казакову Олексію за небайдужість! Ми працюємо заради людей!

Холодногірський (Ленінський) р-н

Як допомогти дитині з дистанційним навчанням?

В наше життя стрімко ввійшла необхідність дистанційного навчання дітей. Поки що, це не зовсім звична форма оволодіння знаннями для нас і нашої дитини, яка звикла сидіти за партою і безпосередньо спілкуватися з педагогом.

В онлайн-школі свої правила і свої особливості, познайомитися з якими просто необхідно, щоб навчання було ефективним. Олайн-навчання розраховано на дітей, здатних працювати самостійно без постійного стимулювання та підштовхування. Але воно здатне привчити слабо вмотивовану дитину до самостійності та відповідальності. І може стати потужним поштовхом для саморозвитку та самореалізації. Але це відбувається у тому випадку, якщо ваша дитина зможе безконфліктно опанувати цю передову технологію самоосвіти.

Як цього досягти?

Спробуйте переконати дитину в тому, що система примусу відходить у минуле. Кожна людина в сучасному світі розуміє ту міру відповідальності за своє життя, яку вона несе. Ніхто не допоможе тобі стати освіченою і успішною людиною, якщо ти сам не схочеш і не навчишся цього. Дистанційна освіта дає унікальний шанс довести самому собі, чого ти вартий. Але батьки повинні усвідомлювати, що такий рівень відповідальності за своє життя дитина отримує з часом. І головна мета батьків - допомогти своєму школяреві це зрозуміти і створити максимально комфортні умови для того, щоб він зміг оволодіти навичками онлайн-навчання.

Дозвольте кілька порад:

• Підготуйтеся до онлайн-навчання технічно. Комп'ютер, доступ до мережі, сканер, принтер, мікрофон - мінімальні вимоги до початку занять. Вам знадобляться також папір формату А4 і кулькова ручка для виконання письмових робіт.
• Для початку ознайомтеся з особливостями сайту. Вивчіть характер комунікацій з вчителями, адміністрацією, класним керівником, технічною підтримкою.
• Вивчіть хід проходження уроків, тем, ознайомтеся з книгою оцінок, графіком виконання завдань (розкладом).
• Вивчіть вступну главу курсу кожного окремого вчителя, де вказані особливості оволодіння тим чи іншим предметом.
• Складіть графік навчання на тиждень, місяць, семестр, рік.

Вступаючи до школи дистанційного навчання, багато дітей, а разом з ними, і батьки радіють тому, що не потрібно бути прив'язаним до певного графіку роботи. Немає необхідності в один і той же час вставати з ранку, їхати до школи, витрачати час на дорогу. Ти не прив'язаний до шкільного розкладу. Можна займатися у будь-який вільний час. Здавалося б, як добре не мати режиму. Але режим все ж таки має бути! Дуже скоро і діти, і батьки починають розуміти, що без розкладу, без певного режиму роботи навіть в дистанційному навчанні не обійтися. Головна і суттєва перевага онлайн-навчання має стати джерелом натхнення і сприяти гармонійному розвитку дитини, ураховуючи всі його індивідуальні здібності і вподобання. Щоб встигнути якісно виконати всі завдання і отримати від навчання задоволення, дитині потрібно створити зручний для себе режим дня. Звичайно, ваша дитина може займатися за власним графіком. Але це іноді призводить до інформаційного перевантаження, так як до кінця семестру йому потрібно буде здати всі контрольні завдання і отримати обов'язкові оцінки. Щоб уникнути аврального і неякісного вивчення предметів, складіть зручний для вашого учня графік роботи, який має відповідати навчальному навантаженню звичайного школяра. Зробіть це разом з дитиною! Ми працюємо за стандартною програмою загальноосвітніх шкіл. І кількість уроків збігається з навчальним планом державних освітніх установ. Наприклад, в тиждень 2 уроки літератури, 2 уроки мови, 2 - математики, 1- біології і т.ін. Скільки їх повинно бути за розкладом, можна дізнатися у розкладі уроків. Намагайтеся не відступати від тижневого графіку. Це допоможе дитині організуватися і відповідально ставитися до вивчення предмета.

Як допомогти дитині правильно використати час?


• Не відмовляйтеся від режиму дня і намагайтеся домогтися його виконання. По-перше, це дозволить вам стежити за часом. І не давати йому проходити марно. По-друге, будь-який режим привчає організм до певного робочого циклу. Це збільшує можливості при засвоєнні нового матеріалу, робить процес навчання більш комфортним, здоровим.
• При складанні режиму дня враховуйте особливості свого організму і життєві цикли. Є такі поняття як біологічний годинник і біологічні ритми. Не варто їх ігнорувати.
Біологічні ритми - біоритми (від грецького βίος - bios, «життя» і ῥυθμός - rhythmos, «будь-який повторюється рух, ритм») – періодично повторювані зміни характеру і інтенсивності біологічних процесів та явищ. Наприклад, час перетравлення їжі становить приблизно 3-4 години, при порушенні цієї періодичності можуть виникати проблеми, що ведуть до захворювань шлунково-кишкового тракту, ожиріння тощо.
Вчені вивчили особливості працездатності людини і встановили, що вона коливається у різних людей залежно від їх біологічного типу. Одних людей називають «сови», інших – «жайворонки», третіх – «голуби». «Жайворонки» краще працюють і більш активні вранці,  «Сови» – у вечірні години, «Голуби» не прив'язані до часу доби. Дуже часто людині важко зрозуміти жайворонок вона або сова, а його активність і працездатність залежить лише від звички прокидатися або лягати спати в певний час. У цьому випадку в його організмі спрацьовує біологічний годинник. Німецький лікар Хуфелянд, двісті років тому ще до відкриття хронобіології стверджував, що основну роль грає не час, коли людина лягає спати, а регулярність, тобто звичка лягати в один і той же час. Вона і забезпечує швидке засинання, якісний відпочинок, легке пробудження і хорошу денну активність.

Режим сну, їжі, роботи та відпочинку не повинні підпорядковуватися простому «хочу», а доцільності і біологічним законам. В іншому випадку, дитину чекає десинхроноз – неузгодженість ходу біологічного годинника в часі. Порушення біологічних ритмів викликає розбалансованість в роботі організму і проблеми зі здоров'ям дитини.
Це можуть бути порушення різного роду:
• в харчуванні (постійно жує, забуває поїсти, утруднене переварювання їжі, здуття, метеоризм, пронос, запор),
• в сні (не може заснути, не може встати, відчуває втому, головний біль, нездужання),
• в роботі (не може зосередитися, відволікається, захоплюється і перевантажується),
• у відпочинку (занадто багато відпочиває, не встигає розслаблятися).
Намагайтеся не відпускати на самоплив такі важливі питання, як формування правильного і здорового режиму дня. Це допоможе вам і вашій дитині зберегти здоров'я, все встигнути і отримувати від навчання задоволення і знання, а не головний біль і розчарування.

А тепер найважливіше. Одним з найважливіших факторів успішного дистанційного навчання є правильна мотивація учня. Як мотивувати учня на вивчення предмета і проходження курсу?

• Якщо ваша дитина добре знайома з комп'ютером і не відчуває труднощів комунікації онлайн, дайте йому більше свободи. Така доросла і серйозна форма навчання може розкрити в ньому несподівані таланти самоорганізації. Адже він не просто грає в «стрілялку» або бродить по мережі у пошуках цікавих для нього контактів, він зайнятий серйозною справою. Дайте йому відчути відповідальність!

• Контролюйте його. Але робіть це тактовно. Відстежуйте час його роботи на сайті школи. Адміністрація і класний керівник теж бачать час, проведений вашою дитиною на сайті і хід його просування за учбовим матеріалом. Вони намагаються своєчасно сигналізувати батькам про стан справ.
• Слідкуйте за тим, щоб ваш учень не просиджував за комп'ютером з ранку до вечора без перепочинку. Після проходження кожного уроку, а то й частіше радимо проводити фізкульт хвилинку. Виберіть вподобану гімнастику і змушуйте періодично її виконувати.

У разі якщо дитина відчуває труднощі користувача, допоможіть йому пристосуватися до продуктивної роботи з комп'ютером. Навчіть його користуватися принтером і сканером. Адже якщо в нього щось не виходить, це відбиває бажання вчитися. Пройдіть кілька уроків разом з ним. Якщо у вас виникають питання або зауваження з приводу навчального матеріалу або його подачі, зв'яжіться, будь ласка, з адміністрацією або технічною підтримкою.
• Простежте за комунікацією дитини і викладача. Незважаючи на те, що це дистанційна школа, такий контакт повинен стати обов'язковим. Зворотній зв'язок з учителем - важливий фактор засвоєння знань. Дитина повинна бачити свої успіхи і працювати над помилками.
• Слідкуйте за тим, щоб окрім проходження уроків ваш школяр гуляв, добре харчувався, сидів у зручній позі, не псував зір. Робота над навчальним матеріалом повинна проходити в комфортних, сприятливих до навчання умовах.
• Виключіть відволікаючі фактори.

• Максимально розвантажте учня під час домашніх уроків від інших видів діяльності.

Навчання має приносити йому радість пізнання, тоді ви разом побачите результат!

Холодногірський (Ленінський) р-н

Любиш дітей і не маєш роботи - спробуй створити патронатну родину

У рамках Всеукраїнської інформаційної кампанії щодо популяризації сімейних форм виховання Центр соціальних служб Холодногірського району м. Харкова проводить консультування та відбір кандидатів у патронатні вихователі.

Питання захисту прав дітей на сьогодні є одним із пріоритетних напрямків реалізації державної політики. Конвенцією ООН про права дитини визначено, що дитині для повного і гармонійного розвитку її особи необхідно зростати у сімейному оточенні, в атмосфері щастя, любові та розуміння. Але, на жаль, є діти, які не можуть проживати з рідними батьками, на жаль, в інституційних закладах ще виховується значна кількість дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. Саме для таких дітей необхідно розвивати альтернативні форми сімейного виховання. Реформа деінституціалізації спрямована на те, щоб кожна дитина виховувалася у благополучній родині.

В Україні в цілому, і в Харківській області зокрема, реалізується системна політика щодо профілактики соціального сирітства. Центр соціальних служб  здійснює роботу з виявлення родин, які перебувають у складних життєвих обставинах, не виконують якісно батьківські функції. Таким сім’ям забезпечується допомога у вигляді соціальної адаптації, соціального супроводу,  профілактики.

Бажання взяти на виховання дитину, народжену іншими, є ознакою нашої культури і виникає у небайдужих до чужого горя, душевно щедрих і соціально-відповідальних людей. Держава забезпечує пріоритет сімейного виховання та створює умови для їх розвитку, надаючи сім’ям, які приймають на виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, матеріальну та соціальну підтримку.

Тому в Україні впроваджується нова альтернативна форма сімейного влаштування- ПАТРОНАТНА СІМ’Я.

Патронатна сімя – це тимчасовий догляд, виховання та реабілітація дитини у сімї патронатного вихователя на період подолання дитиною, її батьками або іншими законними представниками складних життєвих обставин. Патронатні вихователі отримують від держави кошти на утримання дитини (соціальну допомогу) та відповідну заробітну плату (грошове забезпечення).

Метою патронату над дитиною є забезпечення захисту прав дитини, яка через складні життєві обставини тимчасово не може проживати разом із батьками або іншими її законними представниками.

Патронатний вихователь – це особа, яка за участю членів своєї сім’ї надає послуги з догляду, виховання й реабілітації дитини у своїй родині. Патронатним вихователем може бути повнолітній, працездатний громадянин України, який має досвід виховання дитини й відповідні житлові умови для надання послуг з догляду, виховання й реабілітації дитини у своїй домівці. 

Рішення про проходження первинного відбору приймається на підставі аналізу документів, які засвідчують стан здоров'я, житла та мойновий стан кандидатів, і проведеного соціальною установою разом зі службою у справах дітей обстеження умов їх проживання.

Необхідні документи:

– заява;
– копія паспорта громадянина України;
– копія трудової книжки (за наявності);
– довідка про стан здоров’я кандидата в патронатні вихователі та осіб, які проживають разом із ним, складені за затвердженою формою;
– довідка про відсутність судимості, у тому числі членів його сім’ї, які досягли чотирнадцятирічного віку й проживають разом із кандидатом в патронатні вихователі;
– копія документа, що підтверджує право власності або користування житловим приміщенням;
– письмова згода на влаштування дитини в сім’ю кандидата в патронатні вихователі всіх членів його сім’ї, які проживають разом з ним, у тому числі дітей, які досягли такого віку та рівня розвитку, що можуть її висловити.

Оплата послуг зі здійснення патронату над дитиною

Сім’ї з державного бюджету виплачуються такі види соціальних виплат:

– Соціальна допомога на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя, яка виплачується на кожну дитину, влаштовану в патронатну сім’ю, у розмірі двох прожиткових мінімумів для дітей відповідного віку.

– Оплата послуг зі здійснення патронату над дитиною (грошове забезпечення), яка здійснюється в розмірі п’яти прожиткових мінімумів для працездатних осіб на місяць (з липня 2020 року це 2118 грн, тобто на даний час розмір грошового забезпечення послуг патронатного вихователя – 10590 грн) . У разі якщо в сім’ї патронатного вихователя перебуває дитина віком до одного року, дитина з інвалідністю, малолітня або неповнолітня вагітна, ВІЛ-інфікована дитина й одночасно двоє й більше дітей, розмір грошового забезпечення збільшується на 10 відсотків за кожну дитину, але сумарно не більше ніж на 50 відсотків.

Призначення й виплата соціальної допомоги, грошового забезпечення та сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за патронатного вихователя здійснюються управлінням праці та соціального захисту населення за місцем проживання патронатного вихователя відповідно до «Порядку оплати послуг патронатного вихователя і виплати соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №148 від 16.03.2017. Соціальна допомога та грошове забезпечення призначаються й виплачуються з дня влаштування дитини в сім’ю патронатного вихователя до дня вибуття з такої родини.

Усе, що ми робимо, робимо для того, аби кожна дитина отримала шанс на щасливе майбутнє в родині.  Сім'я є природним середовищем первинної соціалізації дитини, джерелом її матеріальної та емоційної підтримки, засобом збереження і передання культурних цінностей.  

Більш детальну інформацію можна отримати у районних центрах соціальних служб та Харківському обласному центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді​.

Якщо Ви хочете стати професійним патронатним вихователем -  звертайтеся

до Центру соціальних служб Холодногірського району м. Харкова.

Тел. 725 34 48, 063 524 91 45

Холодногірський (Ленінський) р-н

Робота із соціальними партнерами

В умовах карантину Центр соціальних служб продовжує роботу із отримувачами соціальних послуг. Серед них є сім’ї з дітьми, які мають інвалідність. Продовження роботи щодо допомоги таким сім’ям - один із пріоритетних напрямків роботи Центру.  

Інвалідність - соціальна недостатність внаслідок обмеження життєдіяльності людини, яка викликана порушенням здоров'я зі стійким розладом функцій організму, що призводить до необхідності соціального захисту і допомоги. Дитина з інвалідністю опиняється наодинці з батьками та лікарями, у яких одна домінанта – її хвороба, поступово дитина може ізолюватися від суспільства. Тому сім’ї, які мають дітей з інвалідністю, потребують конкретної допомоги соціальних служб.

Робота Центру соціальних служб Холодногірського району спрямована на те, щоб  інвалідність дитини не викликала соціальної дезадаптації, обмеження спілкування внаслідок складнощів у фізичному та психічному розвитку, а також на формування толерантного ставлення членів суспільства до дітей та осіб з інвалідністю, сприяння отриманню рівних можливостей щодо їх навчальної та трудової діяльності. Основні задачі з вирі­шення соціальних проблем, пов'язаних з інвалідністю дитини, все ж лежать на плечах батьків. Батьки несуть всю відпо­відальність за їх виховання, повноцінний розвиток, гідну само­оцінку, соціальну адаптованість. На наш погляд, вирішення проблеми соціальної адаптації сімей даної категорії, знаходження ними своєї "соціальної ніші" слід шукати в сфері реалізації корекційного впливу не тільки на незвичайну дитину, а й на її батьків.

Справжня психолого-педагогічна робота з родиною розпочинається там, де батьки зацікавлені у вихованні своєї дитини, але через брак знань не розуміння проблем батьки часто займають пасивну позицію або вживають хибних заходів, тим самим поглиблюючи наявні проблеми. Ситуація сімей, що мають дітей з інвалідністю ускладнюється тим, що багато кому з батьків бракує відпов­ідних психологічних, педагогічних, юридичних знань. Часто для самих батьків дітей з інвалідністю необхідно створюва­ти атмосферу, щоб час від часу вони мали можливість знімати пси­хологічне напруження.

Центром соціальних служб Холодногірського району проводяться навчальні заняття для батьків з метою підвищення їх педагогічної та психологічної компетенції, також заняття спрямовані на покращення соціалізації родин та психологічне розвантаження батьків.

Одним із соціальних партнерів, що надає допомогу цієї категорії сімей, є комунальний заклад Харківський міський центр комплексної реабілітації осіб з інвалідністю «Промінь». Для вирішення вищезазначених проблем та задля можливості поліпшення або відтворення життєдіяльності, соціальної абілітації, адаптації та повернення до повноцінного життя, родини дітей з інвалідністю, що проживають у Холодногірському районі, відвідують заняття, які проводяться Центром реабілітації "Промінь".

Гра – це робота дитини. Навички, що формуються за допомогою гри, легше систематизуються, ніж навички, сформовані шляхом виконання інструкцій. Також однією із засад, що поліпшують результати роботи є залучення всіх членів родини, що проживають разом із дитиною з інвалідністю. Тому на базі Ценру реабілітації "Промінь" спеціалістами, в ігровій формі, проводяться заняття для сімей з дітьми, які мають інвалідність. Ці заняття, окрім впливу на дитину, мають на меті поліпшити рівень педегогічної підготовки батьків, які зіткнулись із завданням виховання дитини з інвалідністю. 

Всі заходи відбуваються з дотриманням карантинних обмежень.

Якщо Ваша родина зіткнулась із задачею виховання дитини з інвалідністю, звертайтесь до Центру соціальних служб по консультаційну та інформаційну допомогу. Телефон для зв’язку 725 34 48

Дякуємо нашому соціальному партнерові – Харківському міському Центру комплексної реабілітації осіб з інвалідністю "Промінь", та сподіваємось на подальшу плідну співпрацю.

Холодногірський (Ленінський) р-н

Проведення груп в он-лайн форматі

Серед отримувачів послуг Центру соціальних служб Холодногірського району м. Харкова є категорія населення, які були учасниками збройного конфлікту у зоні проведення операції об’єднаних сил. В умовах карантину допомога складається із проведення консультувань, а також проведення психологічних груп в он-лайн форматі, що застосовують такий механіізм, як психотерапевтичний вплив, побудований на використанні можливостей групової динаміки.

 Посттравматичні стресові порушення сприяють формуванню специфічних сімейних відносин, особливих життєвих сценаріїв і можуть впливати на все подальше життя. Психічна травма, психологічний шок і їхні наслідки – ось що буде визначати життєвий настрій тих, хто вижив у військових конфліктах. Повертаючись до звичайного життя після впливу екстремальних умов, люди ніяк не можуть адаптуватися до мирних умов. Страх, агресивність, підозрілість для багатьох стають постійними супутниками життя. Слід зазначити, що адаптація учасників або свідків бойових дій до умов цивільного життя характеризується напруженими відносинами між ними й суспільством.

 Вказані особливості психологи враховуються при організації реабілітаційних заходів. У психокорекційній роботі, що проводиться, можна виділити кілька напрямів: формування навичок саморегуляції, корекція індивідуальних психологічних властивостей особистості, а також особистісне зростання і розвиток комунікативних здібностей.  Найбільш вживаними є групові релаксаційні заняття із застосуванням вправ аутотренінгу та саморегуляції. Основна мета таких занять – психологічна допомога військовослужбовцям із ПТСР (посттравматичного стресового розладу) прийти до згоди з самим собою, зняти психічну напругу, побути в енергетично багатих станах «аутогенного занурення», що дозволяє глибоко відпочити і пропустити у свідомість нові життєві ідеї, зміст, побачити невидимі до цього межі реальності. Загалом переживання станів релаксації й аутогенного занурення істотно підвищує можливості профілактики виражених станів – зняття стресових реакцій, а також формування станів підвищеної працездатності. Заняття з релаксації, саморегуляції й аутотренінгу, крім того, що знімають нервово-психічне напруження, відновлюють емоційну рівновагу, насамперед, відкривають можливості прислухатися до самого себе, почати діяти, керуючись своїми почуттями, інтересами і спонуканнями.

Соціально-психологічна робота з учасниками бойових дій спрямована не стільки на зняття симптоматики або пошук причин неблагополуччя, скільки «у майбутнє», на особистісне зростання людини, розвиток його «Я-концепції», самосвідомості, формування нових цінностей життя. Найбільш успішним є консультування, коли робота спрямована не на причину виникнення складностей отримувача послуги, а на закладені у ньому можливості зміни особистості.

Члени сімей військовослужбовців (живих і загиблих) також можуть звернутися до психолога.

Якщо Вас та членів Вашої родини не обійшла стороною проблема 

посттравматичного стресового розладу, 

звертайтесь по допомогу до Центру соціальних служб Холодногірського району

за телефоном 725 34 48.

Ми Вам допоможемо!

 

Записів з 1 по 6Всього: 6