"Всі через це проходять...
Б'є - значить любить...
Це нічого не змінить...
Мені соромно...
Я боюсь..."

Не мовчи!
і тобі допоможуть

Екстрена соціально-психологічна допомога мобільних бригад у випадках насильства

Контакти у місті Харкові:

Бригада №1Бригада №2
093 795 34 53093 795 31 06
099 366 63 45099 366 63 58

безкоштовна національна
"гаряча лінія"

з попередження
домашнього насильства

0 800 500 355 (зі стаціонарного)
386(з мобільного)

Немишлянський (Фрунзенський) р-н

Це страшне слово

 В Центрі соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Немишлянського району м. Харкова було проведено заняття для дітей на тему булінгу у школі.

Школа - це місце для навчання та знайомств, але за останній час зростає кількість дітей, які піддаються булінгу. До початку навчального року ця тема є важливою та актуальною не тільки для дітлахів, але і вчителів та батьків! Ось загальна інформація для усіх:

Що таке булінг?

Булінг (від англ. Bully - хуліган, забіяка, насильник) - психологічний терор, побиття, цькування однієї людини іншою. Є ще модифікації - мобінг і кібербулінг.

Мобінг - дії менш радикальні - обзивання, непристойні жарти, плітки.

Кібербулінг - цькування через інтернет, соцмережі, смс, електронну пошту.

Основні ознаки булінгу:

  • Нерівність сил агресора і жертви.
  • Повторюваність насильства. Одиничний випадок - це приватний конфлікт.

Учасники:

У колективі, де відбувається булінг, є умовний розподіл ролей:

  • Булер (агресор).
  • Пасивні учасники.
  • Спостерігачі.
  • Жертва.

Хто такий булер?

Булер або агресор. Є стереотип, що це діти з неблагополучних сімей або з категорії школярів «сила є-розуму не треба». Але статистика говорить про інше. Часто, це діти з задатками лідера, із хороших сімей, але з «неблагополуччям» у моральній сфері, у розвитку емоційного інтелекту, із підвищеною фізичною активністю і великими претензіями до світу.

Пасивні учасники або «свита»

Це найближче оточення булера. Його друзі або просто ті, хто вирішили, що вигідніше схвалювати його дії (навіть просто сміхом).

Якщо булер популярний у школі, то його поведінку схвалюють, щоб увійти в число вибраних. Але рідко хто зізнається, що переходить на бік «свити» не тільки заради популярності, але в більшій мірі з почуття самозбереження.

Спостерігачі

Вони не завдають ударів, вони не знімають відео, і не схвалюють того, що відбувається. Коли вони бачать цькування, вони не знаходять сил, щоб щось зробити, але і відвести очі теж не в силах.

І в цьому їхня біда, адже відомо, що ті, хто бачать трагедію, отримують велику психологічну травму. Вони можуть обговорювати це між собою, зрідка обмовитися вдома про те, що відбувається, перетравлювати наодинці з собою, у записах щоденника.

До речі, саме з цієї групи ті, хто в результаті душевних метань, усе ж вирішується вивести проблему в світ дорослих.

Хто може стати жертвою цькування?

Єдиного портрета немає. Жертву вибирають за принципом «не такий», а критерій може бути будь-який: розумний - тупий, худий - жирний, високий - низький, кучерявий - рудий і т.д.

Головне, щоб людина була з низьким рівнем опірності, а інакшість знайти можна в будь-якій людині.

Цькування може тривати у класі роками, тому що ніхто з учасників не бачить безпечного виходу. І саме самозбереження змушує їх адаптуватися під те, що відбувається.

Хто ж винен? Чому взагалі це існує?

  • Найчастіше це підлітковий вік. І причиною стають фізіологічні передумови. Префронтальна кора головного мозку, яка відповідає за оцінку та контроль ситуації (емоцій, дій), ще не сформована. Саме тому підлітки легше ризикують і кидаються в «усі тяжки». Вони ще не можуть адекватно оцінити, як важливість ситуації, так і її наслідки.
  • З іншого боку, світ дорослих додає їм «їжі». Чи помічали ви, як багато глузувань у нашому світі, у медіа, у колі друзів, на роботі. Ми самі вчимо знаходити інакшість у людях власним прикладом. Ми насміхалися над політиками, над країною, її недоліками. Наприклад, зараз є дві великі групи. Перша перебільшено пишається країною, а друга з гаслом «треба валити звідси». Крайнощі, як у підлітковому віці. Якщо це робимо ми, то чому не можна їм? Тільки вони йдуть далі, і переходять від слів до справи, так психологічний терор стає ще і фізичним.
  • У багатьох школах, ще збереглася культура безкарного насильства. Вчителі пояснюють те, що відбувається, як «діти завжди сваряться ... самі розберуться». А давайте спробуємо цю ж схему застосувати в домашніх умовах? І проаналізуємо: зрілий (у всіх сенсах) батько, син, який підняв руку на сестру або маму скаже чітко і твердо «У нас у родині чоловіки жінок не б'ють. Це закон! Винятків не буде!». І тут усім ясно, що, можливо, у інших таке допустимо, у нас - ні. І питань більше немає. Точно так само і у школі. Якби кожен випадок був, як грім серед ясного неба, як надзвичайна подія, на яку всі реагують адекватно різко, тоді хвороба просто не могла б поширитися, її закупорювали б у зародку. А якщо один раз можна випадково, другий раз переконливо аргументувати, у третьому слізно покаятися, значить, у принципі, можна - і вірус вражає весь колектив ...
  • Зручне виправдання «Раніше такого не було, діти були добрішими» не витримує критики. Хіба? Це як із війною. Зброя стала могутнішою, але причина не в цьому.

Треба сказати, що переможців і в цій «війні» немає.

Рішення проблеми цькування

Наш досвід показує, що найбільш ефективний комплексний підхід, який включає роботу з класом, роботу з учителями та індивідуальна робота там, де це необхідно.

Робота з групою (класом).

Психолог, який веде таку роботу, може підібрати методики, відштовхуючись від особливостей конкретного колективу і своєї спеціалізації.

Підвести до розуміння і визнання, що їх колектив хворий.

Встановити правила, де немає місця насильству. З чіткою схемою дій і наслідків. З можливістю звернутися за допомогою і впевненістю, що її отримають.

Введення системи моніторингу (це функція дорослого).

Розбір по поличках інакшості і знаходимо її (причину цькування) у всіх і в кожному.

Опрацьовуємо мотиви нападу. ( "Якщо ти впевнений, що сильний, то бити слабкого, щоб у цьому переконатися, - дуже дивний вибір. Виходить, ущербний не тільки той, кого б'ють, а й той, хто б'є")

Важливо, під час роботи не акцентувати на тому, хто був у якій ролі. Про кожну роль потрібно розповісти в загальному, але якщо дитина не зізнається, що била, не дивуємося, приймаємо.

Публічна прочуханка - це так само приклад агресії, і це погане «лікування».

Щоб підлітки почали надходити інакше, вони повинні бути впевнені, що це безпечно!

Робота з викладацьким складом

Їм необхідно донести до свідомості факт, що це все серйозно і дуже важко, і що не кожен дорослий зможе вижити в такому жаху. Що вони можуть, як це припинити, так і задобрити. Завдання фахівця зробити це максимально м'яко (нікому не подобається визнавати помилки), але так, щоб напевно.

У роботі з дітьми та педагогами важливо, щоб вони подумки побували на позиції жертви. Поки вони не відчують, який це день лягати і засипати з почуттям страху. 24 години на добу намагатися вгадати, які знущання будуть сьогодні чи завтра. Проходячи по коридору тілом чекати удару, скручуватися, готуватися до амортизації, чути сміх за спиною і завжди сприймати це на свій рахунок. Відсутність спілкування, друзів, просто підтримки. Повна розгубленість, яка з часом переходить в емоційне оніміння, ступор, клінічну депресію. Їм потрібно усвідомити масштаби створюваного кошмару.

Якщо в загальному, то як із підлітками, так і з викладачами, фахівцям треба працювати з емпатією і емоційним інтелектом!

Робота з дитиною

Не все можна обговорити у групі, не в усіх є сили зізнатися навіть самому собі. Необхідно створити можливість для звернення, анонімно. Роздати контакти, куди можна написати і записатися на особисту бесіду. Або щоб вони були у класі, у вільному доступі. Але все це можливо, якщо вони повірять, що все сказане залишиться між вами. Для цього має пройти не одне заняття, перш ніж вони почнуть довіряти фахівцеві.

Як визначити, що над дитиною йде цькування

Перелік «дзвіночків»:

  • Зниження апетиту (або навпаки, переїдання), настрою.
  • Прогулює школу або просить часто залишити вдома, «хворіє».
  • Підлітка не запрошують на свята / дні народження. Не розповідає про школу і однокласників, відповідає коротко, не любить цю тему.
  • Уникає спільних шкільних заходів. Критикує те, що раніше вважав цінним. Просить «підвищити статус» за рахунок покупки речей.
  • «Втрачає», «упускає» речі. «Випадково» рве одяг, часто спотикається.
  • Не запрошує однокласників до себе.
  • Ходить, з опущеними плечима.
  • Став більш дратівливим, або навіть агресивним до слабших (брати, сестри, тварини, мама, бабуся).
  • Це можуть бути ознаки чого завгодно, закоханості, підліткових «бур», але так само і булінгу. Але в будь-якому випадку, наявність декількох ознак говорить про те, що дитині потрібна підтримка.
  • Якщо підвести підсумок, то головна причина поширення цього явища це те, що всі учасники не сприймають те, що відбувається всерйоз.
  • Навіть дитина, над якою знущаються, спочатку думає, що це разові ситуації, треба перетерпіти. Усі сподіваються, що цей випадок не такий, що «припинеться». Але на жаль, коли все зайшло надто далеко, підліток може вже не знайти в собі сил і віри попросити про допомогу.

Давайте будемо уважні один до одного! 

Немишлянський (Фрунзенський) р-н

Цікаві презенти!

5 вересня в  центрі соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Немишлянського району м. Харкова проводилася акція!

5 вересня дітлахи були запрошені до центру соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Немишлянського району м. Харкова  для отримання маленьких презентів від благодійників! Кожен отримав набір з 4 пляшок води в який був вкладений неймовірний 3D пазл з тематикою Зоряних війн! Кожен мав можливість зібрати такий пазл з батьками або друзями, гратися ним або подарувати.

Немишлянський (Фрунзенський) р-н

Благодійна допомога!

Відвідування хоспісу директором центру соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Немишлянського району м. Харкова

Директор центру соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Немишлянського району м. Харкова разом із спеціалістами центру відвідала в рамках благодійної акції хоспіс, в якому виховуються діти з особливо важкими діагнозами. Для маленьких дітлахів були презентовані подарунки з Польші.

Творити добро може кожен, просто треба почати з самого себе!!!

Немишлянський (Фрунзенський) р-н

Мій вибір – моє життя

Працівниками Немишлянського районного відділу філії Державної установи «Центр пробації» в Харківській області спільно із фахівцем Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Немишлянського району Тетяною Поповою 10 серпня 2018 року було проведено семінар  на тему: «Фактори ризику, які призводять до скоєння нових злочинів» із суб’єктами пробації, які перебувають на обліку відділу.

Мета даного заходу - підвищення рівня профілактики та попередження скоєння кримінальних та адміністративних правопорушень, усунення причин і умов, що сприяють їх вчиненню.

Фахівець Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Тетяна Попова розпочала захід з бесіди про причини здійснення правопорушень та злочинів і про шляхи їх вирішення. Активно обговорювали фактори, які стають причиною вчинення злочинів. Це: і низька трудова зайнятість, і зловживання алкоголем, слабкі соціальні та сімейні зв’язки, відсутність позитивної життєвої позиції, асоціальне коло спілкування. Учасники заходу провели аналіз індивідуальних ситуацій, розглядали можливі варіанти подальших дій при обставинах, які склалися.
Після бесіди було продемонстровано фільм «Мій вибір – моє життя», який спонукав суб `єктів пробації замислитися над тим, що чекає їх у майбутньому у разі виправлення і навпаки. 
Підводячи підсумки, фахівець відділу Сергій Сиров подякував всім присутнім за участь і наголосив: «Наша головна задача – це допомога в усвідомленні і визначенні зроблених суб`єктами пробації помилок, визначення суті проблем, які стоять перед ними, вибір шляхів та методів їх подолання, видів та напрямків роботи в індивідуальному порядку. А найголовніше - пробудити інтерес до своєї особистості, власних позитивних якостей, задуматись про своє життя та майбутнє».

Записів з 1 по 4Всього: 4