Слобідський (Комінтернівський) р-н

#_Рубрика:_поради_психолога

10 ЖОВТНЯ — ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я

Всесвітній день психічного здоров’я відзначається з 1992 року, з ініціативи Всесвітньої федерації психічного здоров’я (World Federation for Mental Health).

Метою Всесвітнього дня психічного здоров’я є скорочення поширеності депресивних розладів, шизофренії, хвороби Альцгеймера, наркотичної залежності, епілепсії, розумової відсталості, кількості вживання психотропних речовин і самогубств, питання і проблеми допомоги людям, що страждають на психічні розлади, поширення інформації про ефективні методи для профілактики, медичного лікування і запобігання щодо психічних відхилень, соціальної адаптації.

Психічне здоров'я не є просто відсутністю психічного розладу. Воно визначається як стан благополуччя, при якому кожна людина може реалізувати свій власний потенціал, справлятися зі звичайними життєвими стресами, продуктивно і плідно працювати, а також робити внесок в життя своєї спільноти.

За словами лікарів, на психічне здоров’я впливає ряд факторів: спадковість, інформаційні та емоційні перевантаження, політичні та економічні катаклізми в країні, складнощі в особистому житті, конфліктні ситуації на роботі, побутові проблеми, нездоровий спосіб життя тощо.

Важливо розпізнати перші ознаки розвитку психічних порушень у себе, своїх близьких або колег. За інформацією державної установи «Центр психічного здоров’я і моніторингу наркотиків та алкоголю МОЗ України», до сигналів, які потребують уваги, відносяться:

  • тривале порушення сну;
  • істотне зниження настрою;
  • стійкі нав’язливі думки;
  • втрата інтересу та задоволення від справ і дозвілля.

Здоров’я людини, в тому числі й психічне, в першу чергу залежить від неї самої. Щоб подбати про своє психічне здоров’я варто:

  • знайти хобі та розвивати його;
  • організувати час та простір для якісного сну;
  • бути активним (багато ходити, займатися спортом тощо);
  • спілкуватися з цікавими людьми;
  • медитувати.

Серед ознак доброго психічного здоров’я виділяють:

  • здатність долати щоденні стреси та вирішувати проблеми;
  • продуктивність та ефективність праці;
  • можливість рости та розвиватися;
  • інтерес щодо інших людей і спільноти;
  • відчуття якості життя.

У разі виявлення в себе ознак погіршення психічного здоров’я рекомендовано звернутися за професійною допомогою до психолога, психотерапевта чи психіатра.

НЕ ВІДКЛАДАЙТЕ ТУРБОТУ ПРО СЕБЕ НА ПОТІМ!

 

Наші контакти:

м. Харків, вул. Плеханівська, 42, каб. 45, 46, 47

тел.: 725-26-86 (87)

сайт: http://dovira.kh.ua/

фейсбук: https://www.facebook.com/viddil.slobidskiy

Instagram: slobidsky_viddil

 

Слобідський (Комінтернівський) р-н

Здоровий спосіб життя

Бути здоровим увійшло в моду: дівчат все частіше можна зустріти скоріш в спортзалі, ніж на побаченні з хлопцем із тіндера, в барах частіше замовляють зелений смузі, ніж мохіто, а кількість людей, що зранку п'ють матчу замість кави стрімко росте.

Прагнення людей бути ідеальними і досконалими зіграло свою роль: Інстаграм рясніє фотографіями людей з ідеальними спортивними фігурами та бездоганним видом, які щоранку викладають нову ідею сніданку правильного харчування. Майже кожен, починаючи з б'юті блогерів та закінчуючи офісними працівниками, мріє про ідеальну фігуру та доглянутий зовнішній вид, які зараз для багатьох людей стали символами успіху.

Звісно, кожен із нас бажає бути здоровим та мати сяючий вигляд, але мало хто знає, що потрібно для цього робити крім банального заняття спортом, правильного харчування та здоровогу сну. Здоров'я - це не тільки про фізичне, це ще і про духовне, психологічне. Саме гарний настрій і позитив допомагають нам не захворіти і залишатися бадьорими. Але як залишатися оптимістом, коли проблеми атакують зранку до ночі? Для цього є прості вправи, наприклад: прокидаючись зранку, у перші хвилини після сна старайтесь створити собі позитивний настрій на весь день, не думайте спочатку о проблемах і роботі. Замість звичних поганих ранкових новин краще, наприклад, увімкнути улюблену музику, або послухати подкаст на цікаву для вас тему. А щоб швидко проснутися та викликати прилив енергії можна зробити зарядку або прийняти контрасний душ, замість кави.

В сучасному ритмі життя, коли справ стільки, що потрібно записувати, щоб не забути, стреси на кожному кроці, а дедлайни та погана погода наздоганяють, мільйони людей стикаються з сильною перевтомою, занепадом сил та емоційним вигоранням. Одним із способів виходу з цього кругу є, наприклад, звичка займатися йогою. Серед позитивних факторів впливу йоги на здоров'я є: покращення загального стану тіла та організму, омолодження, схуднення, розслаблення. Кількість людей, що займаються йогою стрімко зростає. Йога - дуже простий і ефективний спосіб поліпшити здоров'я, зовнішній вигляд, почати насолоджуватися собою, оточуючими, і життям в цілому.

Щодо порад, які допоможуть залишатися здоровим фізично, тут є 4 основних правила.

Перше  — це правильне харчування. Їжа — важлива частина нашого життя. Від її кількості, якості та пропорцій залежить життєдіяльність всього організму, неправильне харчування губить здоров’я. При нестачі поживних речовин, енергії організм починає працювати на межі, зношується серцевий м’яз. Овочі, фрукти, риба, горіхи приносять організму вітаміни, а фаст-фуд, копчення, соління, ковбаси не містять цінних речовин, вони забруднюють організм токсинами і шлаками. Результати такого харчування — зашлакованості, зайва вага, підвищення рівня холестерину та інші проблеми. Також потрібно пам'ятати про водний баланс, дорослій людині потрібно споживати 35мл води на кілограм ваги.

Друге, але не менш важливе правило — підтримання високого рівню фізичної активності. Найкращий спосіб — походи в спортзал. Звісно, в умовах постійної зайнятості може бути важко знайти для цього час, але завжди можна почати хоча б з піших прогулянок на свіжому повітрі, ранкової пробіжки, гімнастики та ранкової зарядки. Рухливість та часті піші прогулянки допоможуть уберегти себе від серцево-судинних захворювань, додадуть енергії та будуть підтримувати вас в тонусі.

Третє правило — відмова від шкідливих звичок. Здоровий спосіб життя не сумісний зі шкідливими звичками: курінням, вживанням алкоголю або наркотиків. Дехто вважає, що невелика доза спиртних напоїв не несе за собою шкоди для здоров’я, але навіть така доза нищить здорові клітини організму, особливо клітини головного мозку. Щодо куріння, то майже кожен чув, що відмова від куріння значно знижує ризик серцево-судинних захворювань та раку легенів.

Четверте правило — здоровий сон. Потрібно привчити свій організм лягати і прокидатися в один і той же час, в незалежності від того, потрібно вам на роботу/навчання, чи ні. В ідеалі, звичайно, прокидатися без будильника — організм сам прокинеться, коли виспиться. Окрім того, здоровим вважається сон не менше восьми годин. Здоровий сон допоможе підтримувати нервову систему в нормальному стані, що, в свою чергу вбереже від появи ряду інших захворювань.

Здоровий спосіб життя — це, по перше, дбайливе ставлення до себе. Потрібно себе любити, про себе потрібно піклуватися. Наприклад, під час занять спортом, на прогулянці чи під час виконання якоїсь роботи, потрибно бути зосередженим, робити це з задоволенням, не думати про негативне. Ходити завжди намагайтесь прямо, з піднятою головою та розпрямленими плечами, дихати глибоко.

Спеціалісти Відділу соціальної роботи по Слобідському району ХМЦСС "Довіра" завжди раді допомогти, надати корисну пораду та вислухати. Чекаємо на вас за адресою: м. Харків, вул. Плеханівська, 42, 4 поверх, к. 45-47, телефон: 725-26-86, 725-26-87 

Слобідський (Комінтернівський) р-н

Що таке Булінг?

Цькування, приниження особи, образливі прізвиська, глузування, піддражнювання, підніжки, стусани з боку одного або групи учнів щодо однокласника чи однокласниці. Це і є булінг!

 

 

Чому в наш час це актуальна тема?

Все частіше доводиться чути про булінг в українських, школах жорстокість дітей часто переходить усі межі. Бійки між школярами і психологічне насилля можуть нанести непоправної шкоди дитині.

Останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища, як шкільний булінг, який можна вважати першим кроком до справжнього насильства та злочинної поведінки. Діти ж є найбільш вразливою категорією, вони соціалізуються, навчаються різним моделям поведінки, і, на жаль, булінг стає однією з таких моделей. Хулігани надзвичайно винахідливі. Новітній їхній «винахід» — кібер-булінг, тобто знущання з використанням електронних засобів комунікації. В наш час він особливо популярний серед старших підлітків.

Що робити батькам, якщо їх дитину цькують у школі?

Зберігайте спокій, будьте терплячими, не потрібно тиснути на дитину. Поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування (психолог, вчителі, керівництво школи, старші учні, батьки інших дітей, охорона, поліція). Ви ж можете звернутися до директора, який, в свою чергу, скличе комісію. І ці люди визначатимуть, вчинялося над дитиною насильство чи ні.

Дитина повинна розповісти, що до неї систематично вчиняли психологічне, фізичне, економічне або сексуальне насильство, а також розповісти, що саме вона відчуває (страх, приниження, тривогу, соціальну ізольованість).

Якщо ситуація не вирішиться, то батьки мають право звернутись до правоохоронців, які складуть протокол про адміністративне порушення. Остаточне рішення ухвалюватиме суд.

І тут постає питання…

              Як вплине поліція на ситуацію?

    Існує закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)». До прийняття змін до законів щодо протидії булінгу відповідальності за його вчинення в Україні не існувало. З прийняттям нового закону було запроваджено адміністративну відповідальність. Відтепер вчинення булінгу стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу карається штрафом від 850 до 1700 грн або громадськими роботами від 20 до 40 годин.

    У разі вчинення булінгу неповнолітніми до 16 років, відповідатимуть його батьки або особи, що їх заміняють. До них застосовуватимуть покарання у вигляді штрафу від 850 до 1700 грн або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.  Це є один із шляхів протидії булінгу

                                         Як реагувати на цькування

Молодші школярі мають неодмінно звертатися по допомогу до дорослих — учителів і батьків. Допомога дорослих дуже потрібна і в будь-якому іншому віці, особливо якщо дії кривдників можуть завдати серйозної шкоди фізичному та психічному здоров'ю.
Старші діти, підлітки можуть спробувати самостійно впоратись із деякими ситуаціями. Психологами було розроблено кілька порад для них.

  • Ігноруйте кривдника. Якщо є можливість, намагайтесь уникнути сварки, зробіть вигляд, що вам байдуже і йдіть геть. Така поведінка не свідчить про боягузтво, адже, навпаки, іноді зробити це набагато складніше, ніж дати волю емоціям.
  • Якщо ситуація не дозволяє вам піти, зберігаючи самовладання, використайте гумор. Цим ви можете спантеличити кривдника/кривдників, відволікти його/їх від наміру дошкулити вам.
  • Стримуйте гнів і злість. Адже це саме те, чого домагається кривдник. Говоріть спокійно і впевнено, покажіть силу духу.
  • Не вступайте в бійку. Кривдник тільки й чекає приводу, щоб застосувати силу. Що агресивніше ви реагуєте, то більше шансів опинитися в загрозливій для вашої безпеки і здоров'я ситуації.
  • Не соромтеся обговорювати такі загрозливі ситуації з людьми, яким ви довіряєте. Це допоможе вибудувати правильну лінію поведінки і припинити насилля.

У Відділі соціальної роботи по Слобідському району м. Харкова  ХМЦСС "Довіра" працюють психологи, фахівці із соціальної роботи, юристи, які завжди готові надати Вам необхідну допомогу у рамках компетенції центру соціальних служб.

Наші контакти:

м. Харків, вул. Плеханівська, б.42, каб. 45, 46, 47

тел.: 725-26-86 (87)

сайт: http://dovira.kh.ua/

facebookhttps://www.facebook.com/Csssdm.slobidskiy

Instagram: slobidsky_css

Слобідський (Комінтернівський) р-н

# Рубрика психолога. 10 ВЕРЕСНЯ – ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ЗАПОБІГАННЯ САМОГУБСТВАМ!

Щороку 10 вересня відзначається Всесвітній день запобігання самогубствам. Ключова мета цієї міжнародної дати – підвищити обізнаність людей про значення самогубств як глобальної моральної проблеми; поліпшити знання про те, як можна запобігти суїциду; зменшити стереотипи, пов'язані з самогубцями.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, кожні 40 секунд одна людина вчиняє самогубство. Це близько 800 тисяч осіб на рік, хоча за іншими даними кількість наближається до мільйона. Ще більше людей роблять спроби суїциду (за оцінками ВООЗ, вони стаються приблизно у 20 разів частіше). Саме самогубство є однією з найчастіших причин смерті серед людей віком 15-29 років.

В Україні, за даними Держстату у 2020 році самогубство стало причиною смерті 6103 людей. Станом на червень 2021 року від навмисних самоушкоджень померли 2988 людей.

Як розпізнати суїцидальні настрої?

Суїцидальні настрої та власне суїцид можуть виникати у людини, яка відчуває сильний душевний або фізичний біль, не може впоратися із ситуацією, що склалася, не має більше сил та бажання жити. Людина, яка має суїцидальні думки, відчуває настільки сильний біль, що не бачить іншого виходу.

Спільною ознакою людей, схильних до самогубства, є складнощі у побудові близьких стосунків,  почуття самотності,  почуття провини, схильність до співзалежних відносин, занижена самооцінка, життєві кризи.

Зазвичай немає єдиної причини, через яку хтось вирішує померти внаслідок самогубства. Суїцидальні думки можуть з’являтися на тлі психічних розладів, зокрема депресії, але також можуть виникати й  у людини, яка досі не стикалася з психологічними, духовними проблемами. Наприклад, якщо вона зазнала сильного стресу чи перебуває в стані психічного та фізичного виснаження.

Причинами самогубства можуть стати також залежності від алкоголю та наркотичних речовин, фізичні вади — неврологічні, онкологічні захворювання, ВІЛ інфекція тощо.

Для попередження самогубства дуже важливо визначити потенційно вразливу людину, яка належить до групи ризику, та зрозуміти, які саме обставини впливають на поведінку самознищення.

За деякий час перед скоєнням суіциду, як правило, можна помітити зміну звичайної поведінки людини, у т.ч.:

– у людини спостерігається відсутність планів на майбутнє та занурення в роздуми про смерть («Чому це повинно мене турбувати? Адже завтра я можу померти»);

– проведення часу в звичному оточенні викликає у людини відчуття нудьги, що в свою чергу призводить до розриву контактів, ізоляції від друзів і сім’ї, перетворення в людину-одинака; при цьому людину непокоїть постійне відчуття самотності, непотрібності, провини або смутку;

– відзначаються раптові напади гніву, часто – через дрібниці;

– при виконанні роботи, яка раніше приносила задоволення, людина відчуває нудьгу, порушується її увага, що призводить до зниження результативності;

– часто людина може скаржитися на соматичне нездужання (болі в животі, головні болі, постійну втому, часту сонливість), безсоння або підвищену сонливість, втрату апетиту або навпаки з’являється імпульсивна обжерливість;

– незвично зневажливе ставлення до свого зовнішнього вигляду;

– залучення до алкоголю або наркотиків або посилене їх споживання.

Якщо вам або вашим близьким потрібна допомога:

В Україні цілодобово працює «гаряча лінія» з попередження суїцидів та психологічної підтримки Lifeline Ukraine за номером 7333.

За номером 0–800–501–701 працює Всеукраїнський телефон довіри.

БУДЬТЕ УВАЖНИМИ ДО СЕБЕ ТА СВОЇХ БЛИЗЬКИХ!

 

У відділі соціальних служб працюють висококваліфіковані психологи, фахівці із соціальної роботи, юристконсульт, які готові надати Вам необхідну професійну допомогу.

 

Наші контакти:

м. Харків, вул. Плеханівська, 42, каб. 45, 46, 47

тел.: 725-26-86 (87)

наш сайт: dovira.kh.ua

сторінка у фейсбуці: www.facebook.com/viddil.slobidskiy

Instagram: slobidsky_viddil

 

Авторка: Коробова Анастісія Олегівна, психолог Відділу соціальної роботи по Cлобідському р-ну м. Харкова

Слобідський (Комінтернівський) р-н

Частина 1. Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини

Пропонуємо до Вашої уваги корисний інформаційний цикл щодо сімейних відносин, взаємовідносин  між батьками та підлітками, між дітьми в родині. Загалом, сподіваємось, що наші поради стануть  у нагоді на початку учбового року та допоможуть Вам вирішити деякі гострі або неприємні питання, які час від часу виникають у кожній родині. Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини. Саме вона має виконувати головне завдання — забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку юного покоління.

Конституційним обов’язком батьків є утримання своїх дітей до повноліття.

Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту» на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я та психічний стан дітей, створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей.

Від сім’ї починається шлях дитини до пізнання світу, свого становлення як особистості, шлях до шкільного та позашкільного навчання.

Адже життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сім’я та навчальний заклад.

У вихованні дитини відбивається вся організація життя сім’ї, працьовитість, духовне багатство й моральна чистота матері та батька.

Майбутнє належить тільки дітям! Робіть усе, щоб дитинство й майбутнє наших дітей було прекрасними.

Сутність педагогічної культури сім’ї

Аналіз наукових праць вітчизняних і зарубіжних дослідників свідчить, що формування педагогічної культури батьків — це систематична й змістовна програма, мета якої є поширення інформації, знань і навичок у різних аспектах діяльності батьків або як спроба підвищити свідомість батьків щодо виховання своїх дітей і озброїти їх певними виховними навичками.

Метою формування педагогічної культури батьків є розвиток у них рис вихователів. Самовиховання батьків означає зростання самосвідомості й встановлення власної шкали цінностей.

Формування педагогічної культури батьків — це процес розвитку не тільки однієї особистості — батька чи матері, це спільне вдосконалення всіх членів родини. У широкому розумінні формування педагогічної культури батьків можна розглядати як виховання самих батьків, а саме: знання законодавства про шлюб і сім’ю; оволодіння навичками ведення хатнього господарства; знання про фізичні та фізіологічні особливості дитячого організму, дитячі хвороби; формування стосунків між членами сім’ї тощо.

Таким чином, формування педагогічної культури батьків — це допомога сучасній сім’ї у виконанні нею функцій виховання. Урешті-решт ідеться про право дитини на таких батьків, які здатні забезпечити їй можливість усебічного розвитку і сімейного добробуту.

Сім’я — це основа суспільства і замінити її не в змозі жодна офіційна організація чи установа.

За сучасних умов, коли інформаційний простір для більшості батьків обмежений теле- і радіоновинами, американськими бойовиками і трилерами, відсутністю книг і журналів для батьків у зв’язку з їх непомірною вартістю, одним із центрів роботи з формування педагогічної культури батьків знаходиться у позашкільному закладі, а головним провідником знань є керівник.

Рекомендації батькам гіперактивних дітей

  • У своїх відносинах із дитиною дотримуйтеся «позитивної моделі». Хваліть її в кожному випадку, коли вона цього заслужила, підкреслюйте успіхи. Це допоможе зміцнити у дитини впевненість у власних силах.
  • Уникайте повторень слів «ні» і «не можна».
  • Говоріть стримано, спокійно і м’яко.
  • Давайте дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона могла його завершити.
  • Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.
  • Заохочуйте дитину до всіх видів діяльності, що вимагають концентрації уваги.
  • Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня. Час прийму їжі, виконання домашніх завдань і сну повинний відповідати цьому розпорядкові.
  • Уникайте по можливості скупчень людей. Перебування у великих магазинах, на ринках, у ресторанах тощо чинить на дитину надмірно стимулюючий вплив.
  • Під час ігор обмежуйте дитину тільки одним партнером. Уникайте неспокійних, гучних приятелів.

Наші контакти:

м. Харків, вул. Плеханівська, 42, каб. 45, 46, 47

тел.: 725-26-86 (87)

сайт: http://dovira.kh.ua/

Facebook: https://www.facebook.com/Csssdm.slobidskiy/?ref=bookmarks

Instagram: slobidsky_csssdm

Слобідський (Комінтернівський) р-н

Частина 2. Рекомендації батькам для подолання тривожності дітей

Відділ соціальної роботи по Слобідському району м. Харкова  пропонує ознайомитися з продовження інформаційного циклу порад для батькам щодо того як допомогти дітям подолати тривожність:

  • постійно підбадьорювати, заохочувати демонструвати впевненість у їхньому успіху, у їхніх можливостях;
  • виховувати правильне ставлення до результатів своєї діяльності, уміння правильно оцінити їх, опосередковано ставитися до власних успіхів, невдач, не боятися помилок, використовувати їх для розвитку діяльності;
  • формувати правильне ставлення до результатів діяльності інших дітей;
  • розвивати орієнтацію на спосіб діяльності;
  • розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими й одноліткам, розвивати адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей;
  • щоб перебороти скутість, потрібно допомагати дитині розслаблюватися, знімати напругу за допомогою рухливих ігор, музики, спортивних вправ; допоможе інсценізація етюдів на прояв сміливості, рішучості, що потребує від дитини психоемоційного ототожнення себе з персонажем; ігри, що виражають тривожність занепокоєння учасників, дають змогу емоційно відкинути пригніченість і страх, оцінити їх як характеристики ігрових персонажів, а не даної дитини, і на основі психологічного «розототожнення» у змозі позбутися власних страхів.
  • Не сваріть дитину за те, що вона посміла гніватися на вас. Навпаки, поставтеся до неї, до її обурення з розумінням і повагою: допоможіть їй усвідомити і сформулювати свої претензії до вас.
  • Тільки тоді, коли емоції згаснуть, розкажіть дитині про те, як ви переживали, коли вона виявляла свій гнів. Знайдіть разом із нею владу форму висловлювання претензій.
  • Поспостерігайте за собою. Дуже часто ми самі виховуємо своє роздратування, терпимо його доти, доки воно не вибухне, як вулкан, яким уже не можна керувати. Набагато легше й корисніше вчасно помітити своє незадоволення і проявити його так, щоб не принизити дитину, не звинуватити, а просто виявити своє незадоволення.

Кілька порад батькам із формування в дітей адекватної самооцінки

  • Не оберігайте дитину від повсякденних справ, не прагніть вирішувати за неї всі проблеми, але і не перевантажуйте її тим, що їй непосильно. Нехай дитина виконує доступні їй завдання і одержує задоволення від зробленого.
  • Не перехвалюйте дитини, але і не забувайте заохочувати її, коли вона цього заслуговує.
  • Заохочуйте у дитини ініціативу. Нехай вона буде лідером усіх починань, але також покажіть, що інші можуть бути краще її.
  • Не забувайте заохочувати інших у присутності дитини, підкресліть достоїнства іншого і покажіть, що ваша дитина також може досягти цього.
  • Показуйте своїм прикладом адекватність ставлення до успіхів і невдач. Оцінюйте у голос свої можливості й результати справи.
  • Не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Порівнюйте її із самою собою (тією, якою вона була вчора чи, можливо, буде завтра).

Особливості стилю поведінки із сором’язливими дітьми:

  • Розширюйте коло знайомих своєї дитини, частіше запрошуйте до себе друзів, беріть дитину у гості до знайомих людей.
  • Не варто постійно турбуватися про дитину, прагнути оберігати її від небезпек, в основному придуманих вами, не намагайтеся самі зробити все за дитину, запобігти новим ускладненням, дайте їй певну міру волі і відкритих дій.
  • Постійно зміцнюйте в дитині впевненість у собі, у власних силах.
  • Залучайте дитину до виконання різних доручень, зв’язаних із спілкуванням, створюйте ситуації, у яких сором’язливій дитині довелося б вступити в контакт з «чужим» дорослим. Наприклад: «Треба довідатися, про що ця цікава з чудовими картинками книга. Давайте запитаємо у бібліотекаря і попросимо дати її нам подивитися». Звичайно у такій ситуації «вимушеного спілкування" дитина спочатку на стільки соромиться, що вітається тільки пошепки, відводячи очі, і не відриваючись від руки матері. Зате, ідучи, прощається голосно й чітко, іноді навіть посміхається.

Кілька порад батькам замкнутих дітей:

  • Розширюйте коло спілкування вашої дитини, знайомте її з новими людьми.
  • Підкреслюйте переваги і користь спілкування, розповідайте дитині, що нового й цікавого ви довідалися, а також, яке задоволення ви одержали, спілкуючись з тією чи іншою людиною.
  • Прагніть самі стати для дитини прикладом людини, що ефективно спілкується.

Принципи спілкування з агресивними дітьми:

  • Пам’ятайте, що заборона й підвищення голосу — найнеефективніші способи подолання агресивності. Тільки зрозумівши причини агресивності і знявши їх, ви можете сподіватися, що агресивність дитини буде знижена.
  • Дайте можливість вихлюпнути свою агресію, спрямувати її на інші об’єкти. Дозвольте їй побити подушку або розірвати «портрет» її ворога і ви побачите, що у реальному житті агресивність у даний момент знизилася.
  • Показуйте дитині особистий приклад ефективної поведінки. Не допускайте при ній вибухів гніву.
  • Важливо, щоб дитина повсякчас почувала, що ви любите, цінуєте і приймаєте її. Не соромтеся зайвий раз її приголубити або пожаліти. Нехай вона бачить, що потрібна й важлива для вас.

Наші контакти:

м. Харків, вул. Плеханівська, 42, каб. 45, 46, 47

тел.: 725-26-86 (87)

сайт: http://dovira.kh.ua/

Facebook: https://www.facebook.com/Csssdm.slobidskiy/?ref=bookmarks

Instagram: slobidsky_csssdm

Слобідський (Комінтернівський) р-н

Частина 3. Поради батькам конфліктних дітей

Продовжуємо цикл корисних порад для батьків, які помічають прояви конфліктної поведінки у своєї дитини пропонуємо скористатися наступною інформацію: 

  • Стримуйте прагнення дитини провокувати сварки з іншими. Треба звертати увагу на недоброзичливі погляди один на одного або бурмотіння собі під ніс. Звичайно, в усіх батьків бувають моменти, коли ніколи й неможливо контролювати дітей. І тоді найчастіше виникають «бурі».
  • Не намагайтеся припинити сварку, обвинувативши іншу дитину в її виникненні і захищаючи свою. Намагайтеся об’єктивно розібратися у причинах її виникнення.
  • Після конфлікту обговоріть з дитиною причини його виникнення, визначте неправильні дії вашої дитини, що призвели до конфлікту. Спробуйте знайти інші способи виходу з конфліктної ситуації.
  • Не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може утвердитися у думці про те, що конфлікти неминучі, і буде продовжувати провокувати їх.

Типи неправильного виховання у сім’ї

У дитячому та підлітковому віці виховний вплив батьків і близьких є головним у формуванні певного стереотипу поведінкових реакцій.

Можна визначити деякі типи неправильного виховання, що впливають на поведінку дитини.

  1. Бездоглядність — дитина поза увагою батьків. Батьки й ніби турбуються про неї, але в основному дитина полишена сама на себе. Її духовними потребами, захопленнями ніхто не цікавиться, а навчання, вчинки, поведінка залишаються без контролю та уваги батьків.
  2. Впливає на поведінку дитини й надмірна опіка з боку батьків — гіперопіка. У цьому випадку характерні безперервні заборони, настанови, повчання, контроль за кожним кроком. У підлітків часто цей стиль викликає протест, що призводить до загострення взаємин.
  3. Інколи бажання дитини позбутися найменших труднощів, неприємних обов’язків стає настільки великим, що навколо неї створюють атмосферу захоплення, перебільшення, нахваляння її здібностей, найчастіше міфічних. Усі бажання дитини виконують, вона у центрі уваги — кумир сім’ї. Виховується егоцентризм, виникають труднощі у створенні навичок систематичної праці та самостійності.
  4. Наступний тип — емоційне відкидання. Характерні ознаки: відчуженість, уникання контактів. Спостерігається у сім’ях, де один із батьків обтяжений дитиною, яка це постійно відчуває, або ж у сім’ях, де є інша дитина, яка має більше уваги з боку батьків. Сприяє розвитку підвищеної вразливості.
  5. Для жорстких взаємин характерною ознакою є жорстоке ставлення з суворим покаранням за дрібні провини. У дитини формується страх перед батьками, жорстокість.
  6. Часто можна почути від батьків: «Я не мала змоги...», «У моїх батьків не було змоги...», «Я все життя мріяла,...то нехай моя дитина досягне цього». Батьки намагаються дати дитині якомога ширшу освіту, розвинути примарні здібності. Дитина постійно зайнята, від неї вимагають високих результатів, не враховуючи її інтелектуальних можливостей. Дитина не має змоги гратися, спілкуватися з однолітками. З часом починає виконувати все формально. Такий стиль сприяє виснаженню нервової системи і виникненню тривожності. Це надмірна вимогливість.

Звичайно, це не все, що призводить до порушень поведінки та виникнення шкідливих звичок.

Можливі й інші причини:

  1. Особливості пубертатного періоду.
  2. Ураження головного мозку, хронічні захворювання, інтоксикація.
  3. Різноманітні психічні травми — тяжкі, іноді надто сильні для особистості переживання, які супроводжують негативні емоційні реакції. Діють вони, як правило, не ізольовано одне від одного, а у комплексі. Основним стимулятором є все-таки сімейне виховання.

Наші контакти:

м. Харків, вул. Плеханівська, 42, каб. 45, 46, 47

тел.: 725-26-86 (87)

сайт: dovira.kh.ua

Facebook: www.facebook.com/Csssdm.slobidskiy/?ref=bookmarks

Instagram: slobidsky_csssdm

Слобідський (Комінтернівський) р-н

Частина 4. Поради виховання важких підлітків

Іноді трапляється так, що Вам важко спілуватися зі своєю дитиною  або підлітком. Пропонуємо декіька порад психолога для покращення спілкування та налагодження взаємовідносин в родині. 

Пам’ятайте: щоб бути гарним батьком вам також потрібно бути гарним другом.

1. Інтерес

З’ясуйте, що подобається вашій дитині. Коли ваш підліток був дитиною, можна знайти щось, чим можна було б з ним займатися. Але коли вони дорослішають, вам доведеться докласти додаткових старань, аби довідатись, що подобається вашим дітям. Можливо, це буде не просто, але здатність співвідносити схильності й антипатії вашої дитини є важливою частиною побудови відкритих стосунків з нею.

2. Строгість

Чимало підлітків пручаються правилам і обмеженням. Вони думають, що вже дорослі, що можуть про себе подбати. Хоча це почасти й так, підліткам усе ще потрібні обмеження. З новими бажаннями вони можуть заподіяти собі значної шкоди, якщо не стримуватимуть себе відповідальністю.

Дайте зрозуміти вашій дитині, що в неї буде більше волі, але при цьому й більше відповідальності. Воля без відповідальності безглузда.

Вам варто допомогти своїй дитині навчитися планувати події наперед. Ви не повинні робити це за підлітка; просто спрямуйте його.

3. Спілкуйтеся щодня

Щоденне спілкування є важливим для підтримки відкритості між вами. Ваша дитина буде розкутішою, довірятиме вам, якщо ви спілкуватиметеся з нею щодня. Довіра ґрунтується на практиці. Її можна збудувати тільки на багатогранних відносинах, на гарному спілкуванні.

Навчіться пізнавати світ, у якому живе ваш підліток, поставте себе на його місце, і ви зможете не тільки досягти довіри у стосунках, але й краще зрозуміти його поведінку.

Щоденне спілкування покаже вашій дитині, що ви дбаєте про неї. Це дуже важливий фактор, тому що підлітки почуваються комфортніше з батьками, які активно залучені в їхнє життя. Інакше підлітки можуть звернутися до ненадійний однолітків за порадою або настановами. Дуже важливо, щоб батьки надавали їм керівництво й турботу, що їм так потрібно.

Виховання важких підлітків ніколи не було й не буде легким завданням. Різні батьки користуються для його розв’язання різними підходами. Безперечно, важливо вчинити так, як ви вважаєте правильним, але є деякі рекомендації, яких краще дотримуватися, щоб допомогти собі пройти через усе це, а також зрозуміти, що ви не єдиний у такій ситуації.

Підлітковий вік триває не вічно, тому не треба зациклюватися на ньому, що ваша дитина завжди залишиться важким підлітком. Натомість сконцентруйте свої сили й увагу, допоможіть дитині впоратись з її проблемами і стати відповідальним дорослим. Ви ж мріяли про це, коли дитина була маленькою?..

4. Терпіння

Коли йдеться про виховання важкого підлітка, ваша терпіння дуже важливе. Бути терплячим важко, тому ви захочете побачити результати негайно. Але у більшості випадків вашій дитині просто необхідно перерости таку поведінку. Можливо, варто відправити дитину у спеціальний центр виправного впливу, і це також потребуватиме від вас терпіння, поки програма не почне давати результатів. Загалом, якщо зможете знайти в собі терпіння, то керуватимете ситуацію значно краще

5. Упереджувальний підхід

Тільки-но ви помітили що в дитини з’явилися проблеми, вам необхідно починати діяти негайно. Можливо, вам необхідно подумати про спеціальну виправну установу для неповнолітніх ще до того, як ви вважатимете відправлення дитини туди необхідним. Негайний початок дій покаже підлітку, що ви не збираєтесь сидіти, склавши руки, й дозволити йому уживати наркотики, алкоголь або займатися іншими речами, яких ви не схвалюєте. Упереджу вальний підхід може скоротити глибину і тривалість проблем вашого підлітка.

6. Єдиний фронт

У багатьох випадках батьки не сходяться в думках про те, яке рішення їм необхідно прийняти щодо ситуації, в яку потрапила їхня дитина. У жодному разі не розказуйте про це своєму синові чи доньці. Ви маєте завжди демонструвати «єдиний фронт». Коли дитина зрозуміє, що ви дієте спільно, однією командою, і вона не зможе втекти під захист одного з батьків, ваші плани допомогти матимуть більші шанси на успіх

 

Наші контакти:

м. Харків, вул. Плеханівська, 42, каб. 45, 46, 47

тел.: 725-26-86 (87)

сайт: dovira.kh.ua

Facebook: www.facebook.com/Csssdm.slobidskiy/?ref=bookmarks

Instagram: slobidsky_csssdm

 

Слобідський (Комінтернівський) р-н

Частина 5. Як запобігти обману? Пам’ятка для батьків

В кожній родині трапляється ситуація, коли дитина обманює своїх батьків.... Це дуже прикро для нас, як для дорослих, але це життя і щоб запобігти цьому, або мінімізувати ризики у майбутноьму пропонуємо батькам декілька корисних порад:

  1. Сприймайте дитину безумовно. Любіть її не за те, що вона гарна, розумна, здібна, добре навчається, допомагає. Любіть її просто за те, що вона є.
  2. Можна висловити своє незадоволення окремими діями дитини, але не дитиною загалом.
  3. Будьте вірними своєму слову, обіцянкам. Навіть якщо є об’єктивні причини і через якісь обставини ви не зуміли дотриматися своєї обіцянки, не вважайте не гідним для себе пояснити дитині причин, з якої порушили її.
  4. Будьте відвертими з дитиною. У побудові правильних і чесних відносин украй важливе бажання дитини бути з вами відвертим. Це бажання можна й потрібно стимулювати. Інколи ви самі можете стати ініціатором ігрової ситуації, де дитина, яка потрапила в скрутне становище, наприклад зламала квітку у вазі, має зробити свій внутрішній вибір на користь правди. При цьому можете сказати, що ви знаєте, хто зламав нещасливу квітку, і краще було б, щоб малюк поділився неприємною новиною раніше, оскільки спільними стараннями можна було б змінити ситуацію. Величезну роль тут відіграє ваша доброзичливість у словах та інтонації.
  5. Можна засуджувати дії дитини, але не почуття, хоч якими б не бажаними чи недозволеними вони були. Якщо ці почуття з’явилися, отже для цього є підстави.
  6. Незадоволення діями дитини не повинно бути систематичним, інакше воно переросте у її неприйняття.
  7. Поступово, але не ухильно знімайте із себе турботу та відповідальність за особисті справи вашої дитини і передавайте їх їй.
  8. Оцінюйте наслідки. Коли дитина вперше говорить неправду, необхідно пояснити їй наслідки цього вчинку. Зробіть це без сторонніх. Пояснення необхідне, воно дозволить дитині зрозуміти, що вона не одна у світі, що кожний вчинок має свій відголос — позитивний й негативний. Таке пояснення допоможе їй навчитися думати про майбутнє. Дайте змогу дитині самій залагоджувати наслідки її дій або бездіяльності. Тільки тоді вона дорослішатиме і ставатиме «свідомою».
  9. Умійте прощати. Якщо ви ввели вдома «статусні» взаємини, без знижки на вік малюка ви ризикуєте виховати замкнену і боязку людину. Адже, даючи маху, дитина думає перш за все, що на неї чекає невідворотне і строге покарання. Відчуття самозбереження і бажання уникнути стає визначальним чинником в поведінці. І тут до брехні — один крок.
  10. Посмійтеся разом. На несуттєву брехню можна відповісти з гумором. Насамперед це стосується маленьких дітей, які роблять перші спроби обманути. Залишаючись у рамках гри, ми ніби говоримо дитині: «Ти знаєш, що я знаю». Наш гумор дає дитині відповісти так само весело.
  11. Заохочуйте чесність. Не залишайте непоміченим момент, коли ваша дитина призналася вам у чомусь. Повірте, що такі миті в житті дитини дуже важливі. Адже вона робить свій вибір. Не забудьте пояснити, в чому її помилка, але змістіть акцент на момент істини — на те, що ви пишаєтесь тим, що ваш малюк росте чесною людиною.
  12. Подавайте власний приклад. Пам’ятайте: ваша дитина — це до великої міри ваш відбиток. Вона звертає увагу на те, що ви минаєте, навіть не озираючись. Ви виховуєте нечесну людину тоді, коли припускаєте можливість збрехати у присутності дитини. Інколи в цій брехні дитині відводиться визначена, нехай на перший погляд безневинна брехня. Наприклад: «Підійди, будь ласка, до телефону і відповідай, що мами вдома немає», — кажете ви і закладаєте цим фундамент для майбутньої брехні.
  13. Любіть своє дитя. Якщо ви любите свою дитину — не уникайте шансу дати їй це відчути. Повторюйте частіше ці заповітні слова: «Я тебе дуже, дуже люблю»! навіть якщо дитина вчинила щось погане, все одно повторіть, що любите її. Так ви розвинете в душі малюка упевненість, що попри здійснені ним помилки, що він все одно улюблений і дорогий вам, що ви засуджуєте його вчинок, а не особистість загалом.

Наші контакти:

м. Харків, вул. Плеханівська, 42, каб. 45, 46, 47

тел.: 725-26-86 (87)

сайт: dovira.kh.ua

Facebook: www.facebook.com/Csssdm.slobidskiy/?ref=bookmarks

Instagram: slobidsky_csssdm

Слобідський (Комінтернівський) р-н

Частина 6. Правила бесіди за способом активного слухання

У сучасному світі, коли кожен з нас заклопотаний своїми справами, роботою, приділяє багато часу соціальним мережам, але не варто забувати про найголовніше - це спілкування з підлітками! Пропонуємо до Вашої, батьки уваги,  дуже слушні та корисні правила бесіди та способи активного слухання.

Якщо ви хочете послухати дитину, обов’язково поверніться до неї обличчям. Дуже важливо, щоб її і ваші очі були на одному рівні.

  1. Якщо ви спілкуєтесь із засмученою дитиною, не варто ставити їй запитань. Бажано, щоб ваші відповіді звучали у стверджувальній формі. Здавалося б, різниця між стверджувальним реченням незначна, іноді це слабка інтонація, а реакція на них буває різна.
  2. Дуже важливо у бесіді «тримати паузу». Після кожної вашої репліки краще за все помовчати. Пауза допомагає дитині розібратися у своїх переживаннях і одночасно повніше відчути, що ви поруч. Якщо її очі дивляться не на вас, а в бік чи вона «заглиблена у себе», продовжуйте мовчати: у дитини відбувається зараз дуже важлива внутрішня робота.

Бесіда за способом активного слухання незвична для нашої культури, нею оволодіти не просто. Однак результати приємні:

  • Зникає чи принаймні сильно зменшується негативне хвилювання дитини. Тут виявляється чудова закономірність: розділена радість подвоюється, розділене горе зменшується вдвічі;
  • Дитина, впевнившись, що дорослий готовий її слухати, починає розповідати про себе все більше.
  • Дитина сама просувається у вирішення своєї проблеми.

 

Наші контакти:

м. Харків, вул. Плеханівська, 42, каб. 45, 46, 47

тел.: 725-26-86 (87)

сайт: dovira.kh.ua

Facebook: https://www.facebook.com/Csssdm.slobidskiy/?ref=bookmarks

Instagram: slobidsky_csssdm

Записів з 1 по 10Всього: 11