ХМЦСС «Довіра»

Надання соціальних послуг центрами соціальних служб м. Харкова у період карантину

На сьогоднішній день карантин в Україні триває, далі про особливості роботи Центру соціальних служб  "Довіра" в нових умовах.

*Відділи - відділи соріальної роботи по районам м. Харкова Харківського міського центру соціальних служб "Довіра"

НАГАДУЄМО! Важливо у період карантину:

  • слідкувати за самочуттям та температурою тіла;
  • дотримуватися норм особистої гігієни та гігієни помешкання;
  • уникати скупчення людей;
  • дотримуватися соціальної дистанції (1.5 – 2 м);
  • мінімізувати пресування у громадському транспорті;
  • дотримуватися маскового режиму у громадських місцях

Слідкуйте за змінами у проведенні заходів та дотримання норм, рекомендованих Міністерством охорони здоров’я України під час пом’якшення карантину

 

У період режиму карантину Відділи по районам м. Харкова продовжують надавати послуги дистанційно. Для отримання послуг необхідно зв’язатися з Відділом по району м. Харкова за місцем вашого фактичного проживання (контакти за посиланням: http://dovira.kh.ua/index.php?id_pidkategorii=1&id_kategorii=9).

 

Якщо ваша ситуація потребує швидкого реагування з боку працівників Відділу по району м. Харкова, ви можете скористатися КНОПКОЮ «ЕКСТРЕНА СОЦІАЛЬНА ДОПОМОГА», яка заходиться на головній сторінці сайту: http://www.dovira.kh.ua/

 

Консультації, які ви можете отримати дистанційно у Відділах по районам м. Харкова за місцем вашого фактичного проживання:

  • інформаційні (наприклад щодо послуг, які надають Відділи по районам м. Харкова, організацій, що надають гуманітарну допомогу та іншої інформації, яка належить до компетенції Відділів по районам м. Харкова);
  • психологічні;
  • юридичні

 

Також Харківським міським центром соціальних служб "Довіра" проводяться онлайн заходи, до яких запрошуємо долучитися!

ХМЦСС «Довіра»

Харківський національний педагогічний університету імені г.с. сковороди оголошує прийом абітурієнтів!

Факультет психології і соціології оголошує прийом абітурієнтів на денну та заочну форми навчання на 2021-2022 навчальний рік для отримання ступеня «магістр» з терміном навчання 14 місяців.

За спеціальністю 231 Соціальна робота (освітня програма: Соціальна педагогіка).  Особи, які закінчили 4 курсу зі різними спеціальностями і складали Єдиний вступний іспит (ЄВІ) подають електронну заяву на вступ до магістратури через особистий кабінет (https://ez.osvitavsim.org.ua) та надають копії і оригінали документів під час проведення вступного іспиту зі спеціальності (розклад фахових випробувань http://hnpu.edu.ua/uk/rozklad-vstupnyh-vyprobuvan-magistr-2021-rik).

 

Прийом документів відбувається на факультеті психології і соціології з 9.00 до 16.00 (перерва з 12.00 до 13.00)за адресою: пров. Фанінський, 3, кім. 215; тел.: (057) 701-04-64.

Початок прийому документів 15 липня 2021 року.

Завершення прийому документів 23 липня 2021 року (18.00).

Строки проведення університетом фахових вступних випробувань з 26 липня по 29 липня 2021 р.

(http://hnpu.edu.ua/uk/2021-m-g-i-s-t-r-programy-vstupnyh-vyprobuvan).

Розмір плати за навчання: 

  • денна форма навчання – 16800 грн/рік,
  • заочна форма навчання – 15400 грн/рік.

 

На навчання для здобуття ступеня «магістр» приймаються особи, які здобули ступінь бакалавра, магістра, спеціаліста за іншими спеціальностями.

Конкурсний відбір та зарахування осіб при прийомі на денну та заочну форми навчання для здобуття ступеня магістра (в т.ч. за спорідненою спеціальністю або на основі освіти, здобутої за іншою спеціальністю чи напрямом підготовки - «перехресний вступ»), здійснюється за загальнимрейтингом, який складається з суми результату фахового випробування та результатів співбесіди на базі університету.

ХМЦСС «Довіра»

Про Конституцію. Її історію та зміст

Продовжуємо цикл публікацій про історію та зміст Конституції України, якої виповнилося 25 років.У першої частині публікації було розглянуто події включно до кінця 1990 року, у тому числі Декларацію від 16 липня 1990 року. Про наступні події далі.

Через рік після прийняття Декларації, 19 серпня 1991 року в Москві сформувався Державний комітет з надзвичайного стану (ДКНС), перший президент СРСР (Союз Радянських Соціалістичних Республік) Горбачов М.С. був заблокований на дачі у Форосі.

Діяльність ДКНС продовжувалася з 19 по 22 серпня 1991 року та закінчилася поразкою. Поразка ДКНС стала «спусковим гачком» для оголошення незалежності республіками СРСР.  

В УРСР (Українська Радянська Соціалістична Республіка) оголошення незалежності було оформлено Актом проголошення незалежності України, який був прийнятий 24 серпня 1991 року. Цей Акт також став базою для подальшої законотворчості, у тому числі для подальшого редагування діючої Конституції 1978 року а далі -  для Конституції у редакції 1996 року. Ось текст Акту:

«Виходячи із смертельної небезпеки, яка нависла над Україною у зв’язку з державним переворотом в СРСР 19 серпня 1991 року,

—  продовжуючи тисячолітню традицію державотворення в Україні.

— виходячи з права на самовизначення, передбаченого Статутом ООН та іншими міжнародно-правовими документами,

— здійснюючи Декларацію про державний суверенітет УкраїниВерховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки урочисто проголошує незалежність Українт   та  створення самостійної української держави — УКРАЇНИ.

Територія України є неподільною і недоторканною.

Віднині на території України мають чинність виключно Конституція і закони України.

Цей акт набирає чинності з моменту його схвалення.

ВЕРХОВНА РАДА України 24 серпня 1991 року»

 

На підставі цього Акту Верховна Рада у той же день, 24 серпня 1991 року прийняла Постанову наступного змісту:

«Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки постановляє:

- Проголосити 24 серпня 1991 року Україну незалежною демократичною державою.

- З моменту проголошення незалежності чинними на території України є тільки її Конституція, закони, постанови Уряду та інші акти законодавства республіки.

- 1 грудня 1991 року провести республіканський референдум на підтвердження акта проголошення незалежності.

Голова  Верховної  Ради Української  РСР Л.М. Кравчук, 24 серпня 1991 року»

 

А 1 грудня 1991 року відбувся референдум, який, до речі, став першим з усього двох за усі 30 років незалежності загальнодержавних референдумів (другий та останній відбувся у 2000 році, його підсумки залишилися без реалізації).

На референдумі 1 грудня 1991 року було винесено одне питання: «Чи підтверджуєте Ви Акт проголошення незалежності України?». Текст Акту проголошення незалежності України, прийнятий Верховною Радою 24 серпня 1991 року, було наведено у виборчому бюлетені. Мешканці України  висловились на підтримку незалежності. У референдумі взяли участь 31 891 742 особи — 84,18 % населення України. З них 28 804 071 особа (90,32 %) проголосувала за, відповівши «Так».

Усе зазначене стало базою для початку розробки нової Конституції. Робота з її розробки тривала майже 5 років.

Звертаємо увагу, що 28 червня – день прийняття Конституції є святковими днями, про що зазначено у її статті 161.

Усі роки роботи з формування нової  Конституції  були наповнені спорами, розбіжностями у точках зору.

Про перепетії цих років та положення Основного закону – в наступних статтях.

 

Автор: провідний юрисконсульт Харківського міського центру соціальних служб «Довіра» - Устименко А.В.

ХМЦСС «Довіра»

Центр надання допомоги постраждалих від насильства інформує! В Україні посилили покарання за домашнє насильство

Верховна рада під час засідання 1 липня прийняла за законопроєкт №3908-1 про внесення змін до кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за вчинення домашнього насильства та насильства за ознакою статі. За відповідний законопроєкт проголосували 336 народних депутатів.

Законом пропонується:

  • за вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі військовослужбовці та військовозобов’язані несення адміністративної відповідальності на загальних підставах;
  • збільшення строків притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення домашнього насильства до 6 місяців з дня виявлення правопорушення;
  • застосування нового альтернативного виду адміністративного стягнення за вчинення зазначених правопорушень – суспільно корисних робіт (від 120 до 240 годин – при першому порушенні протягом року та від 240 до 360 годин – при повторному порушені протягом року), і також збільшення строку адміністративного арешту до 10 діб (зараз сім діб).
  • нарахування заробітної плати за виконання кривдником суспільно-корисних робіт, які перераховуються постраждалій особі;
  • повноваження для Нацполіції, яка може затримувати особу у разі вчинення домашнього насильства;
  • обов’язкова присутність особи, яка притягується до адмінвідповідальності за вчинення домашнього насильства, у разі винесення термінового заборонного припису під час розгляду справи судом.

«Прийняття цього законопроєкту сприятиме реалізації положень Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу із цими явищами, якою визначено, що сторони вживають необхідних законодавчих або інших заходів для забезпечення покарання ефективними, пропорційними та переконливими санкціями за вчинення правопорушень», – йдеться у пояснювальній записці.

Також нові зміни мають сприяти реалізації прав постраждалих на відшкодування матеріальних збитків і моральної шкоди.

ХМЦСС «Довіра»

Центр надання допомоги постраждалим від насильства інформує! Зустріч з депутатами Харківської міської ради

Питання протидії домашньому насильству все частіше обговорюються в засобах масової інформації, та все більше привертають увагу держави і громадськості.

*ЦНДПН – Центр надання допомоги постраждалим від насильства

 

Реагування на домашнє насильство повинне бути цілісним і скоординованим підходом, спрямованим на забезпечення взаємовідповідності, взаємозв’язку програм і заходів, розроблених і реалізованих різними суб’єктами, спрямованих на захист прав та інтересів осіб, які постраждали від насильства. Воно засноване на партнерстві та співробітництві між спеціально уповноваженими органами у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, на які покладаються функції із здійснення заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству.

Так, на базі відділення соціально-психологічної допомоги та методичного забезпечення ЦНДПН відбулася зустріч працівників ЦНДПН з членами депутатського корпусу  Харківської міської ради. 

На зустрічі піднімалися питання щодо складових захисту та підтримки постраждалих від домашнього та гендерно зумовленого насильства, обговорювалися можливі додаткові ресурси допомоги постраждалим особам, які потрапляють до ЦНДПН.

Скоординоване запобігання домашньому насильству, забезпечення ефективної та практичної реалізації прав постраждалих осіб, проведення роботи з кривдниками, розробка стратегій, планів дій на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях свідчить про те, що система працює та зменшує ймовірність рецидивів.

ХМЦСС «Довіра»

Центр надання допомоги постраждалим від насильства інформує! Алгоритм дій свідка насильства

Сварка за стіною, яка завершується підозрілим грюкотом. Дитина, що отримує від мами міцного запотиличника на ігровому майданчику. Літня людина, яка просить грошей, бо діти чи онуки відбирають пенсію. Сумнівів бути не може — ви стали свідком домашнього насильства. Що робити? Головне — не проходити повз, бо насильство — не особиста справа, а загроза суспільству.

Якщо ви є свідком, то особисто вирішуєте, скільки маєте ресурсів для втручання. Оцініть ситуацію. Іноді може бути достатньо зауваження чи дзвінка у двері, щоб привести агресора до тями. Іноді вам може знадобитись підтримка поліції або інших компетентних структур.

Що можна зробити?

  • Зафіксуйте побачене, аби мати докази і підстави притягнути кривдника до відповідальності.
  • Викличте поліцію за номером 102, або проконсультуйтесь з фахівцями Центру надання допомоги постраждалим від насильства за номером +38 093 303 03 53 щодо подальших дій.
  • Допомога медиків знадобиться, якщо здоров’ю постраждалою людини щось загрожує. Наприклад, вона має поранення, синці або погано себе почуває.
  • Порадьте постраждалій людині звернутись по допомогу до відповідних служб. Першим кроком може бути гаряча лінія: 0-800-500-335 або 116-123, тут можна отримати психологічну консультацію та соціальну допомогу.
  • Запропонуйте свою допомогу і не залишайте постраждалу людину саму до прибуття медиків та поліції. Якщо маєте сумніви у власній безпеці, зверніться до інших людей: сусідів, перехожих, знайомих чи незнайомих. Зазвичай агресору важливо «зберегти обличчя», тому велика кількість свідків змусить його вгамуватись.

Запобігання проявам насильства починається не із супер героїв,

а зі звичайних людей.

Не бійтесь розірвати коло насильства!

ХМЦСС «Довіра»

Про Конституцію. Її історію та зміст

Нещодавно, 28 червня 2021 року в Україні відзначалося державне свято – День Конституції.  У 25 раз. Практично – ювілей Основного Закону.

Вважаємо, що розмова про Основний закон держави, про те, що передувало її прийняттю, про те, яка вона – Конституція, які норми вона містить, є дуже важливим тим більш, що проведені напередодні свята опитування  показують, що населення України про наявність Конституції знає, але при цьому близько 90% з них практично не мають знань про положення Основного закону та його історію.

Тому – про Конституцію. Її історію та зміст.

До її довгого та по суті драматичного прийняття вранці 28 червня 1996 року в Україні діяла Коституція УРСР (Українська Радянська Соціалістична Республіка), яка була прийнята 20 квітня 1978 року як республіканська версія Коституції СРСР (Союз Радянських Соціалістичних Республік) 07 жовтня 1977 року.

У Конституції УРСР містилось 170 статей, зміни та доповнення до неї стали вноситися починаючи з 27 жовтня 1989 року. Останні зміни були внесені 31 жовтня 1995 року. Усього за цей період – 6 років до чинної на той момент Конституції було внесено 25 змін та доповнень.

Як видно з дат внесення змін та доповнень, вони вносилися в останні два роки існування СРСР та впродовж 4 років після отримання Україною незалежності.

Однак, зміни, які мали місце з серпня 1991 року в політиці незалежної держави, вимагали не поверхневої косметичної зміни Основного Закону 1978 року. Вимагалося створення принципово нової Конституції. Базою, фундаментом цієї роботи стали  Декларація про державний суверенітет України, яка була прийнята 16 липня 1990 року Верховною Радою УРСР, Акт проголошення незалежності України, який був прийнятий 24 серпня 1991 року та результати референдуму, який відбувся 1 грудня 1991 року.

Розглянемо коротко суть і первинні наслідки Декларації від 16 липня 1990 року. За прийняття Декларації проголосувало більш ніж 98% депутатів тодішньої Верховної Ради.

Цим документом визначені основи державного, політичного, економічного ладу та підкреслені самостійність і суверенітет України.

Від дня прийняття документу від імені народу могла виступати виключно Верховна рада України, а територія України в існуючих межах проголошувалася недоторканною. При прийнятті Декларації влітку 1990 року Верховна Рада УРСР керувалася волею народу України, прагненням створити демократичне суспільство, потребою всебічного забезпечення прав і свобод людини, пошаною до національних прав усіх народів, турботою про повноцінний політичний, економічний, соціальний і духовний розвиток народу України, визнанням необхідності побудови правової держави, а також мала на меті утвердити суверенітет і самоврядування народу України.

У преамбулі Декларації підкреслювалося, що Верховна Рада УРСР проголошує суверенітет України як «верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади республіки в межах її території, незалежність і рівноправність у зовнішніх відносинах».

Одним із головних положень Декларації було положення про громадянство. Проголошувалося, що Україна має своє громадянство, де «всі громадяни рівні перед законом, незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, релігійних переконань, роду і характеру занять». Громадяни всіх національностей становлять народ України.

Декларація проголошувала економічну самостійність України. У документі підкреслювалося намір створити банківську, цінову, фінансову, митну та податкову системи, сформувати державний бюджет, а при необхідності ввести власну грошову одиницю.

Декларація визнавала самостійність республіки у вирішенні питань науки, освіти, культурного і духовного розвитку української нації.

Україна проголошувала свій намір стати в майбутньому постійно нейтральною державою, яка не буде брати участі у військових блоках і зобов’язується дотримуватися трьох неядерних принципів: не застосовувати, не виробляти і не набувати ядерної зброї.

На підставі цієї Декларації вже в серпні – вересні 1990 року були прийняті кілька Законів: «Про економічну самостійність Української РСР», «Про міністерства і державні комітети Української РСР» та інші.

Як видно, перші реальні кроки правової незалежності мали місце ще за рік до розпаду СРСР.

Продовження цього екскурсу – в наступних статтях.

ХМЦСС «Довіра»

Центр надання допомоги постраждалим від насильства інформує!!! Профілактика захворювання  ВІЛ-інфекцією

На базі відділення соціально-психологічної допомоги ЦНДПН для жінок, які постраждали від насильства, було організовано проведення інформаційно-просвітнього заняття на тему: «ВІЛ-інфекція/СНІД».

Метою заняття було підвищення рівня знань учасників про ВІЛ/СНІД, шляхи передачі захворювання, методи профілактики інфікування, тестування  та особливостей лікування ВІЛ-інфекції.

Під час заняття були обговорені такі питання:

  • сутність ВІЛ-інфекції, шляхи інфікування;
  • різниця між ВІЛ-інфекцією та СНІДом;
  • види ризикованої поведінки щодо інфікування ВІЛ-інфекції;
  • особливості тестування на ВІЛ-інфекцію, період «вікна»;
  • екстрена допомога після можливого інфікування ВІЛ-інфекцією;
  • стадії ВІЛ-інфекції, можливі прояви та  безсимптомний перебіг хвороби;
  • особливості лікування ВІЛ-інфекції.

За допомогою різних вправ було оцінено рівень поінформованості учасників щодо питання ВІЛ/СНІДу; закріплено знання учасників щодо ризиків інфікування ВІЛ-інфекції. Був проведений аналіз різноманітних небезпечних ситуацій стосовно ймовірного інфікування ВІЛ та можливих дій щодо запобігання цьому.

Також учасникам була надана важлива інформація стосовно того, у які організації можна звернутися у випадку підозри на інфікування, екстреної профілактики захворювання, проходження тестування на ВІЛ-інфекцію та отримання інших консультацій з даної тематики.

 

 

ХМЦСС «Довіра»

Центр надання допомоги постраждалим від насильства інформує! Група взаємодопомоги

На базі відділення соціально-психологічної допомоги та методичного забезпечення  Центру надання допомоги постраждалим від насильства  спільно з громадською організацією «Берегіня родини» проведено групу взаємодопомоги, для осіб, які постраждали від домашнього насильства.

Такий метод роботи використовувався з метою реалізації власних потреб учасників заходу завдяки обміну інформацією, взаємопідтримці, розв’язанню наявних проблем осіб, які об’єднані  спільною проблемою. Процес спілкування людей в групі сприяв створенню необхідної  міжособистісної атмосфери для задоволення емоційних потреб,  впливав  на згуртованість та відкритість  усіх учасників заходу.

ХМЦСС «Довіра»

ЦЕНТР НАДАННЯ ДОПОМОГИ ПОСТРАЖДАЛИМ ВІД НАСИЛЬСТВА ІНФОРМУЄ! Професійний розвиток та партнерство!

У відділенні соціально-психологічної допомоги та методичного забезпечення ЦНДПН на базі онлайн платформи ZOOM відбулась конференція за участі спеціалістів Харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Темою зустрічі було «Підвищення обізнаності працівників ЦНДПН з юридичних питань».

На заході було обговорено законодавчу базу та основні нормативні документи стосовно запобігання та протидії домашньому насильству. Юристи провели роз'яснення щодо складання позовної заяви до суду, що для цього потрібно та як правильно оформлювати відповідний пакет документів. Також розглянули алгоритм оформлення звернення постраждалої особи до правоохоронних органів, до кого саме звертатись у тих чи інших випадках для того щоб призвати кривдника до відповідальності.

Метою та завданням заходу було  отримання нових знань та інструментів для роботи з особами, які потерпають від домашнього насильства.

Записів з 1 по 10Всього: 13