Холодногірський (Ленінський) р-н

Інтегровані соціальні послуги

Завдяки участі соціальних партнерів стало можливим впровадження Відділом соціальної роботи по Холодногірському району Харківського міського центру соціальних служб "Довіра" іноваційних практик надання соціальних послуг.

Завдяки нашим соціальним партнерам - регіональному благодійному фонду "Лайф інтернешнл" маємо можливість надавати різноманітну допомогу сім'ям, які опинились у складних життєвих обставинах. В ці святкові дні сім'ї отримали гуманітарні набори із продуктов та товарів для дитячої творчості. Також діти були запрошені на безоплатне відвідування груп із настільного тенісу, англійської мови та художнього мистецтва. Щиро дякуємо представникам Благодыного Фонду "Лайф інтернешнл" за небайдужість та активну життєву позицію! Сподіваємось на подальшу плідну співпрацю.

Московський р-н

Маленькі супер герої

Ви коли-небудь замислювалися, як наше суспільство ставиться до людей з інвалідністю?

Суспільство в основі своїй шкодує й трохи побоюється осіб з інвалідністю та їх проблем. Найчастіше спрацьовують стереотипи, що, мовляв, якщо людина має інвалідність, вона не такака як усі. Звичайно, хвороба накладає свій відбиток. Але дитина з інвалідністю також хоче радіти сонцю, життю, кожному наступному дню, гуляти по парку, дізнаватися нове, а головне - спілкуватися з друзями. Однодумці - це найкраще, що може трапитися з людиною. Адже найцінніше, що є в людському житті, - це спілкування.

Саме тому за сприянням наших соціальних партнерів, а саме громадської спілки «Милосердя» та фахівців Відділу соціальної роботи по Московському району ХМЦСС «Довіра» було проведено творчій фото проєкт за участю дітей з інвалідністю в якому дитина за бажанням могла перетворитися на улюбленого їй героя.

Проєкт розрахований на зближення дітей, об'єднання їх однією ідеєю та відволікання від недуг. Адже не секрет, що діти з інвалідністю в основному дуже замкнуті, сором'язливі й нетовариські, то му що суспільство нерідко змушує їх навчатися дома. Вимушена ізоляція робить їх пасивними, невпевненими, замкнутими, а ті, хто все ж відвідує освітні установи, соромляться своєї інвалідності: не можуть спілкуватися з однолітками, знайти себе в житті, розвинути свої здібності та повірити в себе.

 Але це лише одна сторона життя, часто за комплексами ховається справжній, добрий, дитячий, поки ще боязкий талант, хоробре серце та твердий не зламний дух, який і змогли відобразити на фото учасники проєкту. 

Організатори проєкту вважають, що не можна усвідомлювати себе щасливою людиною, якщо поруч страждають діти і якщо є можливість стерти межу нерозуміння, допомогти дитині з інвалідністю вступити в життя.

Адже інвалідність - це не вирок!

 

Новобаварський (Жовтневий) р-н

МИ ПОВИННІ ЗНАТИ!

Скільки з вас знають, що означає носити на шиї стрічку з соняшниками? Гадаємо, що дуже невелика кількість.

 

Стрічка соняшнику — це не нова тенденція. Соняшник — це символ, який зазвичай використовується в таких місцях (залізничний вокзал, аеропорт тощо) для того, щоб працівників та інших людей непомітно попередити, що людина має особливі потреби.

Якщо ви помітили когось, хто носить стрічку з соняшниками, це означає, що особа, про яку йде мова, або хто з ним, має приховані перешкоди, психічні чи фізичні. Можливо, коли ви читаєте цей допис, ви бачите таку людину перед собою поруч. Можливо, ви залишите їй більше місця. Можливо, у вас буде більше розуміння для такої людини, будете більш терпимими та толерантними.

Толерантність до людей з інвалідністю, в першу чергу, проявляється у визнанні їх як особистості, що володіє всіма правами людини, а також в наданні їм необхідної допомоги. Головна проблема полягає в обмеженному зв'язку зі світом цих людей, бідності контактів з дітьми і дорослими, в обмеженості спілкування з природою, доступу до культурних цінностей, а іноді - і до елементарної освіті, також є проблема негативного ставлення з боку оточуючих, наявності фізичних і психічних бар'єрів, що заважають підвищенню якості життя.

 

 

Шевченківський (Дзержинський) р-н

Краса музичного мистецтва

Відділ соціальної роботи по Шевченківському району м. Харкова Харківського міського центру соціальних служб "Довіра" у співпраці із соціальними партнерами надав можливість отримувачам послуг отримати концерт класичної музики.

Музика – прекрасний спосіб долучитися до мистецтва, відчути красу звуків людського голосу та музичних інструментів. Соціальні партнери відділу соціальної роботи по Шевченківському району м. Харкова Харківського міського центру соціальних служб «Довіра» – громадська організація «Харківська обласна організація ветеранів України (об’єднана)» і Харківська міська спеціалізована музично-театральна бібліотека імені К. С. Станіславського – надали можливість отримувачам послуг Відділу з родин, члени яких мають інвалідність, відвідати музичний концерт, виконавцями якого стали солістки Харківської філармонії і лауреат міжнародних конкурсів Микола Мірошніченко. Слухачі змогли насолодитися найвідомішими шедеврами світового музичного мистецтва у затишному залі бібліотеки. Варто відзначити, що Микола – людина не тільки надзвичайно талановита, але і великої мужності. У ранньому дитинстві йому було поставлено безутішний медичний діагноз, відповідно до якого він мав провести все своє життя прикутим до інвалідного візка. Але завдяки зусиллям його батьків і власним силам Миколи, витривалості, потягу до музики хлопець зумів побороти хворобу і досягти значних успіхів у музичному мистецтві, віртуозно оволодівши грою на роялі і скрипці, ставши переможцем численних міжнародних музичних конкурсів. Приклад його життя доводить, що потяг до мети і докладені зусилля дають чудовий позитивний результат! Отримувачі послуг відділу були дуже вдячні виконавцям і організаторам за прекрасно проведений час, повний краси і насолоди! Такі концерти дають можливість членам родин об’єднатися, долучившись до мистецтва.

Шевченківський (Дзержинський) р-н

Придбання пільгового квитка для осіб з інвалідністю

Акціонерне товариство "Укрзалізниця" разом з Міністерством соціальної політики України запровадило спрощений і більш зручний механізм придбання залізничних квитків для осіб та дітей з інвалідністю.

Відділ соціальної роботи по Шевченківському району м. Харкова Харківського міського центру соціальних служб «Довіра» надає інформацію щодо можливості придбання пільгового квитка на поїзд особами з інвалідністю. Міністерство соціальної політики разом з Акціонерним товариством «Укрзалізниця» впровадили функцію придбання пільгових залізничних квитків для осіб з інвалідністю на сайті https://booking.uz.gov.ua.

Раніше для придбання пільгового залізничного квитка особі з інвалідністю необхідно було зареєструватися в Централізованому банку даних з проблем інвалідності (далі – ЦБІ) виключно через орган соціального захисту населення, що потребувало особистої присутності особи з інвалідністю та супроводжувалось тривалим очікуванням у черзі.

Зараз Міністерство соціальної політики України започаткувало онлайн-облік в ЦБІ осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та їх законних представників. Для цього особі з інвалідністю, законному представнику дитини з інвалідністю треба зареєструватися в ЦБІ через електронний кабінет особи з інвалідністю за посиланням https://ek-cbi.msp.gov.ua/ та подати скановані копії необхідних документів – зручно, швидко та безпечно.

У випадку, коли особа з інвалідністю вже перебуває на обліку в ЦБІ, але на сайті Укрзалізниці не може придбати квитки через відмову у підтверджені статусу – імовірно, що ЦБІ внесено неточні дані документу, який надає право на пільги. Для уточнення причини відмови особі з інвалідністю необхідно звернутися до органу соціального захисту населення.

Актуалізувати дані щодо себе або іншої особи, законним представником якої ви є, можливо в органі соціального захисту населення або через електронний кабінет особи з інвалідністю.

Сподіваємося, що запропонована інформація допоможе особам, дітям з інвалідністю або їх законним представникам швидко і без турбот придбати документи для проїзду в поїзді.

Холодногірський (Ленінський) р-н

Безкоштовне перебування у реабілітаційних групах для дітей зі складними захворюваннями

Надаємо корисну інформацію для батьків дітей, які мають скалдні захворювання.

Комунальне некомерційне підприємство Харкіувської обласної ради "Обласний дитячий будинок №2" запрошує дітей від 0 до 7 років, що мають складні захворювання, або соцально-педагогічну занедбаність, безкоштовно відвідувати цілодобові та денні групи медико - соціальної реабілітації.

Перебування на курсі БЕЗКОШТОВНЕ!

Направлення захворювань, за яким відбувається реабілітація різноманітні:

- органічні ураження центральної нервової системи, перинатальні ураження нервової системи з можливістю формування неврологічного дефіциту, важкі вроджені вади розвитку нервової системи;

- щілини губи та піднебіння;

- спадкові хвороби обміну речовин;

- порушення харчування;

- стійкі та прогресуючі хвороби внаслідок генетичних хромосомних хвороб;

- синдром відновного періоду, внаслідок перенесеної патології нервової системи у перинатальному періоді, у т. ч. затримки статокінетичного, психічного та мовного розвитку;

- соціально-педагогічна занедбаність.

 

Послуги, які можна отримати:

- цілодобовий медичний нагляд;

- консультації для батьків;

- масаж;

- басейн;

- гідротерапія;

- лікувальна фізкультура;

- фізіотерапія;

- фітобар;

- сольова кімната;

- дієтичне харчування;

- заняття з логопедом;

- заняття з психологом

Для Вашої дитини буде підібрано індивідуальну реабілітаційну програму.

За необхідністю можливо отримати консультацію у спеціалістів обласного рівня.

Із запитаннями звертатись за тел.: (099) 500-51-51, (057) 340-10-00.

Адреса Обласного дитячого будинку № 2: м. Харків вул. Кузнецька 1 (метро «23 серпня»).

За додатковою інформацією звертайтесь за вказаними телефонами, або до Відділу соціальної роботи по Холодногірському району Харківського міського центру соціальних служб "Довіра".

 

Московський р-н

Взаємодія із соціальними партнерами

До Міжнародного дня захисту дітей, Відділом соціальноі роботи по Московському району м. Харкова ХМЦСС "Довіра", за участі представників Громадської спілки  "Милосердя" було проведено захід для дітей з інвалідністю, які знаходяться на обілку Відділу,  під назвою "Клуб Героїв"! 

Для працівників Відділу соціальної роботи по Московському району м.Харкова ХМЦСС "Довіра" велика відповідальність усвідомлювати те, що є сім'ї, у яких виховуються діти з інвалідністю,що вони потребують слів підтрики, інколи матеріальної допомоги, проте найбільш вони, всеж таки, потребують уваги.

Для нас це визначально, адже незалежно від своїх можливостей, ми повинні сприяти ім і допомагати. Тому, до Міжнародного дня захисту дітей, Відділом соціальної роботи по Мсоковському району м.Харкова ХМЦСС "Довіра" , за участі представників Громадської спілки "Милосердя" було проведено звхід для дітей з інвалідністю, які знаходяться на обліку ВІдділу, під назвою "Клуб Героїв". На заході діти отримали безліч нових вражень, які їм подарували досвідчені фахівці ГС "Милосердя" , адже для них організатори півдготували дивовижне шоу, конкурси та вікторини, а наприкінці свята всі отримали подарунки у виді солодощів. Ми розуміємо, що можливо, наша допомога не вирішить всіх нагальних проблем дітей з інвалідністю, але вложити частинку своєї душі, виявити увагу до пробелем цих дітей та сприяти покращенню іх психологічного стану - наше покликання! Наш Відділ висловлює щиру подяку ГС "Милосердя" за орнанізацію свята та співпрацю з нами в інтересах дітей. Також дякуємо начальникам відділів соціальної роботи по районам м.Харкова за те, що долучили своїх підопічних до відвідання заходу і діти не тільки Московського району, а і інших районів м. Харкова змогли отримати позитивні емоції та подарунки. 

 

 

   




 

 

 

 

 

Новобаварський (Жовтневий) р-н

Захід «Клуб Героїв».

З нагоди Дня захисту дітей, громадською спілкою «Милосердя» за сприянням Відділу соціальної роботи по Московському району м. Харкова Харківського міського центру соціальних служб «Довіра» відбувся захід під назвою «Клуб Героїв» для сімей, в яких виховуються діти з інвалідністю.

До заходу також долучилися і діти з сімей Новобаварського району, які є отримувачами послуг Відділу соціальної роботи по Новобаварському району м. Харкова Харківського міського центру соціальних служб «Довіра». Організаторами було проведено шоу-програми з конкурсами та вікторинами, після чого всі присутні діти отримали солодкі призи та подарунки.

Відділ соціальної роботи  по Новобаварському району м. Харкова ХМЦСС «Довіра» щиро вдячний за можливість прийняти участь в даному заході.

Шевченківський (Дзержинський) р-н

До Всесвітнього дня поширення інформації про проблему аутизму

Відділ соціальної роботи по Шевченківському району м. Харкова інформує, що 2 квітня - Всесвітній день поширення інформації про проблему аутизму.

Сьогодні – Всесвітній день поширення інформації про проблеми аутизму. Цей день встановлений резолюцією Генеральної асамблеї ООН від 21 січня 2008 року і відзначається 2 квітня кожного року.

По всьому світу 2 квітня одягають блакитне на знак підтримки людей з аутизмом, розладом розвитку нервової системи, що ускладнює комунікацію.

Згідно з даними ООН, більш ніж 60 мільйонів осіб у світі живуть з діагнозом «аутизм».

Розлади спектру аутизму діагностуються в ранньому дитячому віці і спостерігаються протягом усього життя людини, зумовлюючи обмеження її соціального функціонування.

У класифікаторі хвороб аутизм відноситься до загальних розладів розвитку та діагностується в дитячому віці. Але аутизм не обмежений лише періодом дитинства, він залишає свої ознаки на все життя, впливає на можливість отримання освіти, роботу людини, стосунки в громаді, сімейні відносини та ін.

В Україні впродовж останніх років збільшилася захворюваність дітей на розлади психіки і поведінки спектру аутизму, офіційно зареєстровано понад 4 тисячі людей із аутизмом, але представники громадських організацій, які опікуються цією проблемою, кажуть, що насправді таких людей набагато більше. Для налагодження роботи з особами, які мають аутизм в країні впроваджено відповідно до наказу Міністерства охорони здоров’я від 15.06.2015 № 341 другий варіант клінічного протоколу «Програмно-цільове обслуговування дітей з розладами зі спектру аутизму". Ним передбачено використання особливих діагностичних методик, які надають достовірні результати та допомагають суто клінічній діагностиці.

Зараз у Харківській області на диспансерному обліку перебуває 409 таких пацієнтів (2018 р.- 431, у 2017 р. - 383). Усі випадки захворювання на аутизм виявлені у дітей віком від 0 до 14 років.

У Всесвітній день поширення інформації про проблеми аутизму закликаємо активізувати зусилля задля того, щоб діти та дорослі, які мають це захворювання,стали повноправними членами суспільства.

Шевченківський (Дзержинський) р-н

Поради батькам дітей з аутизмом

З нагоди відзначення 2 квітня Всесвітнього дня поширення інформації про проблему аутизму відділ соціальної роботи по Шевченківському району дає можливість скористатися порадами щодо спілкування та виховання таких діток.

Відділ соціальної роботи по Шевченківському району м. Харкоова вважає доцільним поділитися порадами щодо спілкування та виховання дітей, у яких установлено діагноз «аутизм».

Аутизм не є результатом поганого виховання. Аутизм – це розлад, який виникає внаслідок порушення розвитку мозку і характеризується відхиленнями у соціальній взаємодії та спілкуванні, а також стереотипністю у поведінці та інтересах. Аутична дитина не йде назустріч іншій людині і не радіє, коли будь-хто, дитина чи дорослий, хоче, наприклад, гратися разом з нею.

При правильному, наполегливому підході до виконання лікувальної (реабілітаційної) програми діти, хворі на аутизм, показують відмінні результати і можуть значною мірою відновлюватися, адаптуватися до нормального життя.       

Поради батькам і близьким дітей, що страждають на аутизм:

  • постійно стимулюйте інтерес дитини до зовнішнього світу;
  • привертайте увагу дитини до своїх дій, розмовляйте з нею спокійним, навіть тихим голосом;
  • підбирайте безпечну дистанцію для спілкування з дитиною, ненав’язливо демонструйте власну готовність до контакту;
  • під час тактильного контакту з дитиною говоріть їй про свої почуття, включаючи навіть прояви гніву на її опір. Аутична дитина здатна розуміти ваші почуття і мовлення;
  • застосовуйте (як можливий) метод мобілізації дитини до гри без усіляких вимог і інструкцій лише з метою налагодження емоційно сприятливого, довірливого контакту, навіть не зважаючи на те, що дитина може не звертати на вас увагу;
  • постійно стимулюйте емоційні реакції дитини на тепло, прохолоду, вітер, барвисте листя на деревах, яскраве сонце, талий сніг, струмки води, спів пташок;
  • багаторазово навчайте і заохочуйте дитину використовувати відповідні жести і рухи тіла, вокалізації, недосконалі слова; схвалюйте таку її поведінку;
  • приєднуйтеся до дій дитини, а потім тактовно наполягайте на спільних діях, наприклад, з предметом, яким грається дитина, з книжкою, яку «разом» читають тощо;
  • навчайтеся зчитувати її елементарні спроби вступати з вами в контакт і посмішкою (лагідним голосом, ніжним поглядом, обіймами, багаторазовим повторенням її імені тощо) заохочуйте дитину до продовження цього контакту;
  • враховуйте важливість використання різноманітного і яскравого одягу і прикрас (окуляри, капелюхи, намисто тощо), що викликатиме на себе орієнтовні реакції дитини, стимулюючи її дослідницькі дії і привертаючи її увагу до вас;
  • формуйте уявлення про поняття «рідні, близькі, знайомі, чужі люди», правила поведінки з різними категоріями людей; за можливістю, вдома облаштуйте родинний куточок, у якому помістіть «дерево роду», фотографії та відео сімейних подій;
  • знайомте з різними джерелами інформації (книги, журнали, телебачення, радіо, комп’ютер), показуйте їхню роль у житті людей;
  • розвивайте в малюка вміння обстежувати навколишнє середовище і орієнтуватися в його предметному світі. Цю роботу здійснюйте за допомогою багаторазових повторень і спираючись на коментуюче та звернене мовлення дорослого;
  • діти, які страждають на аутизм, охоче грають у такі ігри, де не потрібно говорити. Потрібно вчити дитину грати в лото, складати головоломки, пазли, викладати мозаїку, аплікації;
  • формуйте в дитини вміння регулювати дії при виборі предмета для ігор, отримати його в руки, використати для досягнення простого результату;
  • закінчуйте формування в дитини вміння регулювати свої дії тоді, коли вона  зможе затримувати або хоча б відстрочувати виконання свого бажання заради іншої мети.

 

Записів з 1 по 10Всього: 76