Слобідський (Комінтернівський) р-н

Корисна інформація для осіб з інвалідністю!!!!

Державна політика соціального захисту осіб з інвалідністю здійснюється відповідно до Закону України „Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”, норми якого визначають перелік пільг, на які має право зазначена категорія осіб.

Пільга

Категорія людей з інвалідністю

Додаткова інформація

1. Позачергове і пільгове встановлення квартирного телефону

особам з інвалідністю І, ІІ груп 

 

2. Безплатне придбання лікарських засобів за рецептами лікарів

особам з інвалідністю І, ІІ груп 

У разі амбулаторного лікування, якщо розмір отримуваної пенсії не перевищує мінімального розміру пенсії

3. Безоплатне забезпечення санаторно - курортними путівками

особам з інвалідністю І, ІІ груп 

За наявності медичних показань

4. Безоплатне або на пільгових умовах соціально - побутове і медичне обслуговування

особам з інвалідністю І, ІІ груп 

→ технічні та інші засоби реабілітації (засоби для пересування, протезні вироби, сурдотехнічні засоби, мобільні телефони для письмового спілкування тощо),
→ вироби медичного призначення (індивідуальні пристрої, протези очей, зубів, щелеп, окуляри, слухові та голосоутворювальні апарати, ендопротези, сечо - та калоприймачі тощо)
→ на підставі індивідуальної програми реабілітації, автомобілі - за наявності відповідного медичного висновку

5. Оплата послуг за телефонні розмови з квартирних телефонів за почасовим (похвилинним, посекундним) обліком їх тривалості

-особам з інвалідністю І, ІІ груп,
-сім'ям, у складі яких є
дві або більше особи з інвалідністю

Встановлюється лише за згодою особи з інвалідністю

6. Безоплатне користування радіотрансляційною точкою

особам з інвалідністю І, ІІ груп по зору

 

7. Безоплатний проїзд у пасажирському міському транспорті

- особам з інвалідністю І, ІІ груп,
-дітям з інвалідністю
-особам, що супроводжують осіб з інвалідністю

Крім таксі

8. 50% знижку вартості проїзду в період з 1 жовтня по 15 травня на внутрішніх лініях (маршрутах):

→ повітряного,
→ залізничного,
→ річкового
→ та автомобільного транспорту

- особам з інвалідністю І, ІІ груп,
- дітям з інвалідністю
- особам, що супроводжують осіб з інвалідністю

Пільгове перевезення особам з інвалідністю здійснюють усі підприємства транспорту незалежно від форми власності та підпорядкування.

9. Позачергове обслуговування в касах міського та міжміського транспорту

особам з інвалідністю І, ІІ груп

Також на підприємствах, установах та організаціях усіх форм власності та підпорядкування, які надають будь-які послуги населенню

10. 50% а оплата вартості придбання лікарських засобів за рецептами

особам з інвалідністю І, ІІ груп

При амбулаторному лікуванні

 

Наші контакти:

м. Харків, вул. Плеханівська, 42, каб. 45, 46, 47

тел.: 725-26-86 , 725-26-87

наші сайти: http://dovira.kh.ua/

Instagram: slobidsky_css

https://www.facebook.com/Csssdm.slobidskiy/

Авторка: Аргунова Ірина Валеріївна, фахівець із соціальної роботи без категорії відділу соціальної роботи ЦСС Слобідського району м. Харкова

Холодногірський (Ленінський) р-н

Робота із соціальними партнерами

В умовах карантину Центр соціальних служб продовжує роботу із отримувачами соціальних послуг. Серед них є сім’ї з дітьми, які мають інвалідність. Продовження роботи щодо допомоги таким сім’ям - один із пріоритетних напрямків роботи Центру.  

Інвалідність - соціальна недостатність внаслідок обмеження життєдіяльності людини, яка викликана порушенням здоров'я зі стійким розладом функцій організму, що призводить до необхідності соціального захисту і допомоги. Дитина з інвалідністю опиняється наодинці з батьками та лікарями, у яких одна домінанта – її хвороба, поступово дитина може ізолюватися від суспільства. Тому сім’ї, які мають дітей з інвалідністю, потребують конкретної допомоги соціальних служб.

Робота Центру соціальних служб Холодногірського району спрямована на те, щоб  інвалідність дитини не викликала соціальної дезадаптації, обмеження спілкування внаслідок складнощів у фізичному та психічному розвитку, а також на формування толерантного ставлення членів суспільства до дітей та осіб з інвалідністю, сприяння отриманню рівних можливостей щодо їх навчальної та трудової діяльності. Основні задачі з вирі­шення соціальних проблем, пов'язаних з інвалідністю дитини, все ж лежать на плечах батьків. Батьки несуть всю відпо­відальність за їх виховання, повноцінний розвиток, гідну само­оцінку, соціальну адаптованість. На наш погляд, вирішення проблеми соціальної адаптації сімей даної категорії, знаходження ними своєї "соціальної ніші" слід шукати в сфері реалізації корекційного впливу не тільки на незвичайну дитину, а й на її батьків.

Справжня психолого-педагогічна робота з родиною розпочинається там, де батьки зацікавлені у вихованні своєї дитини, але через брак знань не розуміння проблем батьки часто займають пасивну позицію або вживають хибних заходів, тим самим поглиблюючи наявні проблеми. Ситуація сімей, що мають дітей з інвалідністю ускладнюється тим, що багато кому з батьків бракує відпов­ідних психологічних, педагогічних, юридичних знань. Часто для самих батьків дітей з інвалідністю необхідно створюва­ти атмосферу, щоб час від часу вони мали можливість знімати пси­хологічне напруження.

Центром соціальних служб Холодногірського району проводяться навчальні заняття для батьків з метою підвищення їх педагогічної та психологічної компетенції, також заняття спрямовані на покращення соціалізації родин та психологічне розвантаження батьків.

Одним із соціальних партнерів, що надає допомогу цієї категорії сімей, є комунальний заклад Харківський міський центр комплексної реабілітації осіб з інвалідністю «Промінь». Для вирішення вищезазначених проблем та задля можливості поліпшення або відтворення життєдіяльності, соціальної абілітації, адаптації та повернення до повноцінного життя, родини дітей з інвалідністю, що проживають у Холодногірському районі, відвідують заняття, які проводяться Центром реабілітації "Промінь".

Гра – це робота дитини. Навички, що формуються за допомогою гри, легше систематизуються, ніж навички, сформовані шляхом виконання інструкцій. Також однією із засад, що поліпшують результати роботи є залучення всіх членів родини, що проживають разом із дитиною з інвалідністю. Тому на базі Ценру реабілітації "Промінь" спеціалістами, в ігровій формі, проводяться заняття для сімей з дітьми, які мають інвалідність. Ці заняття, окрім впливу на дитину, мають на меті поліпшити рівень педегогічної підготовки батьків, які зіткнулись із завданням виховання дитини з інвалідністю. 

Всі заходи відбуваються з дотриманням карантинних обмежень.

Якщо Ваша родина зіткнулась із задачею виховання дитини з інвалідністю, звертайтесь до Центру соціальних служб по консультаційну та інформаційну допомогу. Телефон для зв’язку 725 34 48

Дякуємо нашому соціальному партнерові – Харківському міському Центру комплексної реабілітації осіб з інвалідністю "Промінь", та сподіваємось на подальшу плідну співпрацю.

Київський р-н

Діти у пошуку динозаврів та діамантів

На базі Центру соціальних служб Київського району м. Харкова 13 жовтня пройшов розважально-пізнавальний захід для дітей з інвалідністю.

Організаторами заходу «Ми до тебе, казка, в гості завітали» стали фахівці Центру і студенти Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С. Сковороди. У казковій естафеті взяли участь діти віком від 6 до 12 років, які виховуються у сім’ях, що опинилися в складних життєвих обставинах. Спочатку малеча виконала вправу «Угадайка», під час якої їм було продемонстровано картинки з персонажами із різних мультфільмів. Діти разом з батьками вгадували назви мультфільмів, а потім співали пісні із них: «Антошка», «А хто такі фіксики», «Пісня Червоної Шапочки» тощо.

Після цього малеча разом із соціальними фахівцями та студентами виконала танець з Бабою-Ягою, розподілила з Феєю різнокольорових метеликів по квіточкам, а потім зібрала із окремих деталей улюблених героїв мультфільмів. Всі діти поводили себе активно і демонстрували оточуючим щирий азарт і зацікавленість у всьому, що відбувалося цього вечора у залі.

Як відзначають організатори заходу, головною його метою було налагодити ефективний процес взаємодії здобувачів освіти та дітей з особливими освітніми потребами, залучивши їх до процесу творчості та створивши реабілітаційно-розвивальну ситуацію. Під кінець заходу всі діти отримали заохочувальні подарунки – набір для проведення розкопок, хлопчикам – у пошуку двох скелетів динозаврів, а дівчаткам – у пошуку діамантів.

Захід для дітей на базі Центру відбувся з дотриманням усіх вимог карантину, запровадженого у зв’язку із поширенням вірусної хвороби COVID-19. Всі учасники та організатори використовували спеціальні засоби індивідуального захисту.

Центр соціальних служб Київського району м. Харкова висловлює щиру вдячність Харківському національному педагогічному університету ім. Г.С. Сковороди за багаторічну та плідну співпрацю з метою надання посильної допомоги та проявлену увагу до сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах.

ХМЦСС «Довіра»

Інклюзивна освіта в Україні

Харківський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді «Довіра» підготував для Вас корисну інформацію щодо інклюзивної освіти в Україні.
 

Реалізація прав на освіту дітей з інвалідністю розглядається як одне з найважливіших завдань державної політики в Україні та всьому світі. Набуття такими дітьми якісної загальної середньої освіти є одним із основних і невід’ємних умов їхньої успішної соціалізації, забезпечення повноцінної участі в житті суспільства, самореалізації в різних видах професійної і соціальної діяльності.

Що таке інклюзивне навчання?

Поширеною є думка, що інклюзивне навчання – це лише навчання дітей із певними діагнозами, захворюваннями, в тому числі із інвалідністю, у класах загальноосвітніх закладів освіти. Проте ця думка є хибною.

Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 року визначив поняття особи з особливими освітніми потребами. Це особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту.

До категорії таких осіб можуть підпадати не тільки учні з інвалідністю, а й внутрішньо переміщені особи, діти-біженці та діти, які потребують додаткового та тимчасового захисту, особи, які здобувають спеціалізовану освіту та/або можуть прискорено опанувати зміст навчальних предметів, учні з особливими мовними освітніми потребами.

Кожна школа  повинна бути інклюзивною. Інклюзивне навчання полягає в тому, що в звичайному класі навчаються звичайні діти, просто деякі з них навчаються трошечки по-іншому – наприклад, використовуючи шрифт Брайля. Але в такому класі ні в якому разі не має бути відокремлення одних дітей від інших. З урахуванням рекомендацій спеціалістів  у такому класі налагоджується спільне навчання.

Скільки дітей може бути в інклюзивному класі?

Згідно з Законом України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020, загалом у класі може бути не більше 30 учнів. 

Згідно з «Порядком організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»(постанова Кабміну від 15 серпня 2011 р. № 872), учнів із числа дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями тощо може бути не більше трьох .

Учнів із числа дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, у тому числі з дислексією, розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку (порушеннями слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями чи затримкою психічного розвитку) або тих, що пересуваються на візках – не більше двох.

Тобто максимальна кількість таких дітей у класах – три, а в окремих випадках – два.

Скільки вчителів працює в інклюзивному класі?

В інклюзивному класі працюють один учитель та один асистент учителя. Він є асистентом саме вчителя, а не дитини.

Це означає, що він не прив’язаний до однієї чи кількох дітей, а працює зі всім класом. Так, часом дитині з особливими освітніми потребами необхідно приділити більше часу, щоб, наприклад, пояснити завдання, але асистент учителя так само може пояснити щось й іншим учням. Своєю роботою асистент може звільнити більше часу вчителю для пояснень. Наприклад, поки асистент щось роздруковує чи роздає навчальні матеріали, вчитель ще раз роз’яснює тему або ще якось залучає дитину з особливими освітніми потребами до спільної роботи в класі. Адже спільна робота – головна мета інклюзивного навчання.

Що потрібно, щоб у школі відкрили інклюзивний клас?

Для відкриття інклюзивного класу батькам потрібно звернутись із відповідною заявою до директора школи. Керівник школи погодить відкриття такого класу з місцевим районним управлінням освіти та видає наказ.  Краще прийти в школу заздалегідь– ще до оголошення набору в перший клас. Це потрібно для того, щоб адміністрація та вчителі знали, що наступного навчального року їй потрібно буде прийняти учня з особливими освітніми потребами та встигли підгодовуватись, аби зробити навчання вашої дитини в школі комфортнішим.

Форми навчання

На сьогодні в структурі загальної середньої освіти є кілька варіантів, як діти з особливими освітніми потребами можуть здобувати загальну середню освіту. Це загальноосвітні школи з інклюзивними та спеціальними класами, спеціальні школи, навчально-реабілітаційні центри.

Окрім того, є індивідуальна форма навчання. Вона застосовується для учнів, для яких неможливо забезпечити навчання в групі, для учнів, які за станом здоров’я не можуть відвідувати освітній заклад, тих, хто через територіальне розміщення не може приходити в школу (непідконтрольна територія, зони надзвичайних ситуації), а також для іноземців, які живуть у місцях тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства (згідно з Наказом МОН  №8 від 12.01.2006 року).

Для дітей з інвалідністю або тих, хто не може відвідувати школу через фізичний стан (чи потребують довго лікування в медзакладах) переведення на індивідуальну форму відбувається за рішенням лікарсько-консультаційної комісії. Отже, така форма навчання є радше винятком, адже вона застосовується суто за рішенням відповідних спеціалістів.

Закон України «Про освіту» 05.09.2017 року залишив екстернат та ввів сімейну форму здобуття освіти. Вони теж можуть бути застосовані у випадку навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Вибір форми навчання має бути виваженим та враховувати насамперед інтереси дитини. Для цього батькам потрібно дослухатись до рекомендацій лікарів, освітян та соціальних працівників. Якщо спеціалісти не заперечують можливість навчання в школі (а тим паче – якщо радять), краще надати дитині таку можливість. Адже їй потрібно вчитись жити в суспільстві.

 

Холодногірський (Ленінський) р-н

Нагорода знайшла своїх героїв

Діти з інвалідністю, що взяли участь в арт-марафоні «Ми - діти України» отримали подарунки від Харківського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді «Довіра».

В Україні соціальний захист - це один з найважливіших напрямків діяльності держави. Рівень її цивілізованості та суспільства визначається ставленням до найменш захищених та найбільш вразливих його членів, які потребують соціального захисту, у першу чергу до дітей з інвалідністю. Виділення дітей з інвалідністю в окрему самостійну групу є життєво необхідним у зв'язку з їх беззахисністю, важкістю соціальної адаптації в суспільстві, що пов'язане з особливими умовами, в яких відбувається формування особистості дітейз інвалідністю. Питання соціального захисту дітей з інвалідністю не втрачає своєї актуальності, незважаючи на те, що цьому постійно приділяється увага як на законодавчому рівні шляхом закріплення прав, пільг та компенсацій дітям з інвалідністю, так і на суспільному рівні шляхом передбачення державних гарантій їх економічної та моральної підтримки.

Тому Центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Холодногірського району м. Харкова до участі в міському арт-марафоні «Ми – діти України» було залучено дітей з інвалідністю. Дякуємо нашим партнерам #БФ_Лада та #Ініціативна_група_Зіронька_надії, завдяки яким участь у конкурсі мали змогу взяти 37 діточок.

Дякуємо Харківському Міському центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді "Довіра" за ініціативу заходу та надані подарунки.

ХМЦСС «Довіра»

Сімейний квест-фестиваль

Харківський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді «Довіра» інформує, що з 31 липня по 02 серпня 2020 року в м. Херсоні відбудеться третій Всеукраїнський сімейний квест-фестиваль «Щасливі разом» для сімей, в яких виховуються діти з синдромом Дауна.

Захід організовує Херсонська обласна організація підтримки дітей з синдромом Дауна та їх сімей «Сонячні діти Херсонщини» за підтримки Херсонської обласної державної адміністрації.

Для участі запрошуються родини, в яких виховуються діти з синдромом Дауна з різних міст України.

Мета заходу – показати, що родини, які виховують Сонячних дітей можуть жити щасливим, успішним життям; привернути увагу суспільства до проблем людей з інвалідністю та увагу влади й приватних підприємців до створення умов для їх повноцінного життя, руйнування міфів про людей з синдромом Дауна.

Якщо Ви маєте бажання дізнатися більш детальну інформацію та взяти участь у Квесті, Вам необхідно зв'язатися із організаторами заходу до 10.07.2020 року написавши листа на електронну пошту: sunnydity@gmail.com

Холодногірський (Ленінський) р-н

Ми різні, але ми рівні!

До участі  в Арт-марафоні «Ми-діти України», організованому Харківським міським центром соціальних служб «Довіра», для дітей із сімей отримувачів послуг, Центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Холодногірського району, в колаборації із ініціативною групою «Зіронька надії» та благодійним фондом «Лада», були залучені діти, які мають інвалідність.

Твори дітей з інвалідністю дають можливість розвивати толерантність до розбіжністей і пишатися інакшістю.

Арт- терапія – це сучасний метод інтеграції дітей з інвалідністю у суспільство. Тому метою заходу було   привернення нашої уваги до дітей з інвалідністю, їхніх бажань та мрій. А також активізація творчого потенціалу дітей з інвалідністю, сприяння їх самореалізації та розвитку творчості; залучення дітей до спільної творчості з батьками з метою отримання позитивних емоцій; виховання у дитини почуття важливості своїх дій,  сформувати більш активну життєву позицію, подолання апатії, натхнення дітей з інвалідністю, впевненістю у власних силах.

Арт-терапевтичні технології доцільні у використанні для розв’язання проблем комунікативної компетентності, розвитку внутрішньосімейної взаємодії, психічної і гендерної ідентичності членів сім’ї, формування зрілих структур особистості, підвищення самооцінки, активності, впевненості в поведінці. Малювання разом із батьками веде до взаємного розкриття членів сім’ї і їхнього звільнення від переживань, що травмують. В процесі збільшується цінність співпраці як форми внутрішньосімейної взаємодії і формується картина світу сім’ї, що сприяє розвитку власної культури стосунків. Художня творчість допомагає краще ідентифікувати й оцінювати свої почуття, спогади, образи майбутнього, знайти спосіб спілкування із собою.

Дякуємо Харківському міському центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді "Довіра" за прекрасну ідею, а також висловлюємо подяку ініціативній групі «Зіронька надії» за активну участь в заході.

Шевченківський (Дзержинський) р-н

Зимове свято

На зимове свято Центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді Шевченківського району м. Харкова запросив отримувачів послуг з числа дітей та осіб з інвалідністю.

Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Шевченківського району м. Харкова запросив отримувачів послуг з числа дітей та осіб з інвалідністю на свято з нагоди Різдва.

Глядачі змогли насолодитися творчістю аматорських танцювальних, співочих та хорових колективів, учасники яких також є особи з інвалідністю. Вони показали присутнім, що будь-яка людина може знайти своє покликання, справу або хобі до душі, які зроблять життя більш яскравим, цікавим і насиченим, дозволять розвиватися здібностям і нахилам особи!

Це чудова нагода загадати бажання, яке в цьому обов’язково має здійснитися!

Холодногірський (Ленінський) р-н

Заняття з арт - терапії для дітей з особливими потребами

На базі Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Холодногірського району художниками – волонтерами Центру проведено заняття з АРТ-терапії для дітей з особливостями розвитку. Заняття було направлене на розвантаження дітей та зняття напруги, навчання малювати та розфарбовувати різноманітні фігурки за для розвитку опорної-рухової системи та дрібної моторики.

АРТ-терапія, лікування мистецтвом -  ефективний і захоплюючий комплекс методів корекції та оздоровлення психоемоційного та фізичного стану дитини. Метою цього майстер класу була корекція негативних станів, формування відчуття психологічного благополуччя у дітей.Також заняття було направлено на: групову взаємодію; розвиток комунікативності, самоконтролю, емпатії та емоційного інтелекту; розвиток уваги, концентрації та просторової уяви; розвиток творчих здібностей та підвищення самооцінки; пізнання себе, усвідомлення власних почуттів; розслаблення та відпочинок в творчій атмосфері без оцінювання, рамок та меж.

На майстер класі дітки познайомились з чудовою технікою АРТ-терапії по прикрашанню пряників. Діти  переключили увагу на творчу діяльність та зняли напругу повсякдення, навчились  малювати та розфарбовувати різноманітні фігурки, відпочили, освоїли нову справу, отримали море незабутніх емоцій та вражень, внутрішнього ресурсу.

Наприкінці зустрічі діти разом з батьками мали можливість обговорити враження за чаєм із солодощами.

Висловлюємо подяку волонтерам Центру, студентам кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки факультету психології та соціології Харківського педагогічного університету ім. Сковороди, а також художниці Наталії Ільчаніновій. 

 

Київський р-н

Зимові свята будуть з подарунками

В Київському районі міста Харкова сім’ї, в яких виховуються діти з обмеженими можливостями, отримали новорічні подарунки та позитивні емоції напередодні зимових свят.

Новий рік – це чудова пора, яка дарує відчуття справжнього свята та надії на краще майбутнє кожному із нас. Саме зараз хочеться загадувати бажання та вірити в те, що вони обов’язково збудуться у наступному році. Особливо це полюбляють діти. Корисні подарунки та незабутня атмосфера головного зимового свята – ось чого із нетерпінням чекають дорослі і діти в усіх країнах світу. А хто дуже чекає, той, як відомо, обов’язково отримує бажане.

Напередодні святкування Нового року представники Благодійної організації «Благодійний фонд «Карітас Харків» запросили до себе сім’ї, що проживають на території Київського району міста, в яких виховуються діти з обмеженими можливостями. Завдяки допомозі небайдужих людей, вдалося зібрати корисні подарунки для десяти родин, які батьки із задоволенням відвезли додому.

Цього разу для отримання допомоги до благодійної акції були залучені сім'ї, в яких виховуються діти із найтяжчими хворобами – дитячим церебральним паралічем, орфанними недугами, епілепсією, онкологічними захворюваннями. Окрім продуктів харчування та солодощів, такі родини отримали набори побутової хімії, до яких увійшли пральний порошок, засіб для миття посуду, кондиціонери для прання, шампунь, гель для душу, мило та інші засоби гігієни.

Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Київського району м. Харкова висловлює щиру вдячність Благодійній організації «Благодійний фонд «Карітас Харків» і всім небайдужим людям за надану допомогу сім’ям, що опинилися в складних життєвих обставинах.

Записів з 1 по 10Всього: 59