Корисні посилання

Архів

Салтівський р-н

Як розлучення впливає на дітей

Іноді чоловіку і дружині, яким не вдається порозумітися, здається, що для дітей буде краще, якщо вони розлучаться. Вони думають: «Навіщо дітям постійно чути наші сварки?» А що кажуть факти?

Дослідження показують, що розлучення згубно впливає на дітей. Діти, батьки яких розлучилися...

  •  більш схильні до гніву, тривоги і депресії;

  •  частіше вдаються до поганої поведінки;

  •  мають більше проблем у навчанні, а дехто навіть кидає школу;

  •  частіше хворіють.

 Крім того, нерідко діти звинувачують себе в тому, що батьки розлучилися. Або ж їх може непокоїти думка, що вони нічого не зробили для того, щоб мама і тато залишилися разом.

 Розлучення батьків може мати для дітей довготривалі наслідки. Існує більша імовірність, що такі діти виростуть з низькою самооцінкою і їм буде важко довіряти іншим. Також вони будуть більше схильні розлучитися, якщо проблеми виникнуть у їхньому шлюбі.

Що варто знати про спільне батьківство?

 Після розлучення деякі батьки роблять все, щоб дитина і далі почувала себе, як у повноцінній сім’ї. Вони думають, що обоє зможуть повною мірою брати участь у її вихованні. Однак все не так просто, як здається. Дослідження показують, що дуже часто розлучені батьки...

  •  проводять менше часу з дітьми;

  •  прищеплюють їм зовсім різні цінності;

  •  в усьому потурають дітям через почуття вини або втому.

 Дитині, в якої розлучилися батьки, може бути важко визнавати їхній авторитет. І це зрозуміло, адже вони знехтували такими основоположними цінностями, як відданість одне одному і довіра. Вони обіцяли завжди бути разом, але не дотрималися свого слова. Тому дитина може думати: «І це їх я маю слухатися?»

Салтівський р-н

Як розвивати любов до себе?

Розуміння проблеми недостатньої самолюбові - це важливий перший крок у вірному напрямку. Для того, щоб дійсно полюбити себе, необхідно повністю прийняти себе з усіма перевагами та недоліками, припинити встановлювати завищені стандарти та осуджувати себе за дрібні невдачі.

 

Іноді самостійно досягнути цього може бути важко через страхи, переконання та негативні досвіди минулого. У цьому випадку психотерапія може надати значну підтримку, оскільки нелюбов до себе - це часта тема в терапевтичних сесіях.

Сама собою любов не є вродженою, вона розвивається з часом і великою мірою залежить від того, як батьки виявляли та показували любов. Відсутність позитивного досвіду в дитинстві може впливати на нашу здатність проявляти самолюбов у дорослому житті.

Існує безліч способів, які допомагають розвивати самолюбов, але важливо знайти індивідуальний підхід для кожної людини.

Деякі загальні поради включають в себе:

✔️проведення часу в самотності для зосередження на своїх думках та бажаннях;

✔️щоденну практику подяки самому собі;

✔️уміння помічати власні досягнення, навіть найменші, і щиро приймати компліменти від інших;

✔️робити собі подарунки, створювати мапу власних бажань і поступово їх реалізовувати;

✔️починати день з приємних процедур для тіла, медитації, підтримання порядку в оселі;

✔️виражати власну думку та позицію, а також припинити намагання подобатися всім і бути ідеальним.

 

Салтівський р-н

Як це – нічого не відчувати?

Завдяки почуттям люди навчилися не просто виживати, але й розвиватися. Адже саме почуття наповнюють життя сенсом. Чим більше ми відчуваємо, тим більш наповненим є наше життя. Якими б не були почуття, саме вони змушують нас відчувати себе живими.

Проте є люди, які відчувають душевну порожнечу або не можуть розпізнати та висловити свої переживання.

Психологи виділяють кілька таких станів, коли людина перестає відчувати емоції:

Апатія – це стан тимчасової байдужості, відсутності сил і мотивації. Людина втрачає інтерес до хобі та речей, які раніше приносили радість.

Ангедонія – світ стає сірим: людина не здатна отримувати задоволення. Їжа, спілкування, хобі, фізичні вправи, секс не приносять радості.

Депресія — це постійний пригнічений стан, втрата інтересу до життя. Зазвичай діагностується, коли подібний стан зберігається довше двох тижнів.

Алекситимія – нездатність висловити свої почуття; неможливість знайти слова, щоб висловити свої емоції.

Чому деякі люди не вміють поводитися з почуттями?

Людина з дитинства здобуває навичку розпізнавати та вільно виявляти емоції зовні. Проблеми можуть початися тоді, коли батьки не вчать дитину розпізнавати чужі емоції, не дають дитині усвідомити, що ж вона сама відчуває, починають відчувати за неї. Якщо людину виховують батьки, які все контролюють, є ризик, що вона відчуватиме лише ті емоції, які їй дозволяли. Така людина стає для себе “цензором”, який жорстко контролює емоції та пригнічує “нелегітимні”. Через це людина може стати депресивною, байдужою або ж мати стани відсутності почуттів.

Контроль та уникнення

Негативні емоції, як-от злість, смуток, ревнощі, заздрість, нам також корисні. Але не всі вміють із ними поводитися, їх важко прийняти. Людині часом комфортніше втекти від неприйнятних почуттів або ж спробувати взяти їх під контроль.

Психіка включає захист. І ним стає інтенсивна тривога – саме вона наче оберігає від неприйнятних почуттів. Чим більше людина буде опиратися негативним почуттям, тим сильнішою ставатиме тривога. 

Пригнічені та витіснені почуття

Коли негативних переживань стає забагато, що впоратись із ними нема сил, людина ховає їх глибоко всередині або витісняє. 

Людина може хотіти виявити злість, але при цьому продовжує залишатися зовні спокійною. Агресія хоч і добре захована, але рано чи пізно знайде вихід: через знецінення, показову чесноту чи нудьгу. Якщо не проживати емоції, а пригнічувати їх, є ризик виникнення неврозу.

Ізоляція афекту

Ізоляція афекту – зменшення значення почуттів, усвідомлення їх через розум, а не переживання. У такому стані людина говорить про те, що відчуває, наче на автоматі – без емоцій. Почуття є, але емоційного зв'язку з ними немає. Наприклад, якщо хлопчикам у дитинстві наказували не плакати, то дорослими вони уникатимуть смутку та туги. Дівчатка, яким забороняли проявляти агресію, будуть її придушувати в дорослому віці. 

 Втрата орієнтирів

Почуття слугують для нас внутрішнім орієнтиром – підказують, що з нами відбувається. Коли підказок немає, ми діємо за загальноприйнятим алгоритмом – так, як від нас чекають. Людина може дбати про близьких, бути доброю, але при цьому не бути залученою емоційно.

Життя таких людей позбавлене яскравих фарб. У них нема прагнень, натхнення.

Інші їх сприймають як людей байдужих, проте ця байдужість звернена до самого себе.

Відновити здоровий прояв емоцій допоможе психотерапія. Психотерапевт покаже, як можна переграти руйнівні емоції, а також як сповна насолодитися позитивними. Все це необхідно, щоб жити повноцінним чуттєвим життям.

Салтівський р-н

Дитячі ігри для приміщень

Відділ соціальної роботи по Салтівському району м. Харкова ХМЦСС "Довіра" пропонує Вам 5 дитячих ігор для приміщень.

Абракадабра

Гра на уважність.

Одна людина ховає певний предмет, а решта гравців виходять в іншу кімнату.

Той, хто ховає, бере шматочок тканини й ховає його в кімнаті так, щоб її маленький фрагмент залишався на видному місці, визирав звідки-небудь.

Решта гравців входять у кімнату й шукають захований шматочок тканини. Правило каже, що гравці нічого не можуть чіпати руками, а тільки шукати очима.

Після того як гравець побачив тканину, він вигукує «Абракадабра» й не каже нікому, де вона захована.

Решта гравців продовжують шукати шматочок тканини й теж вигукують «Абракадабра», коли знаходять його.

Усі гравці повинні знайти шматочок тканини, а той, хто знайшов першим, буде ховати в наступному раунді.

Кольорова кімната

Ваші діти в цій веселій грі знайдуть у приміщенні всі кольори веселки.

Усі діти стають у коло, а один учасник – ведучий стає в центр кола.

Ведучий в центрі кола називає будь-який колір на свій розсуд.

Решта гравців, які стоять у колі, розбігаються по всій кімнаті. Їх завдання швидше за всіх знайти в кімнаті предмет такого ж кольору, який загадав ведучий.

Перемагає той учасник, який швидше за всіх знайде предмет потрібного кольору. Він стає ведучим у наступному турі.

Оленятко

Цікава гра у слова

Перед початком гри учасники повинні обговорити й вибрати категорію слів, що будуть використовувати, наприклад, міста світу.

Усі діти сідають на підлогу в коло.

Один з учасників починає гру, кажучи слово «оленятко».

Наступний гравець повинен буде придумати місто, яке починається з останньої букви попереднього слова, у даному випадку це «о». Гравець називає місто на букву «о», наприклад, Очаків.

Гра триває доти, доки кожний учасник може придумати назву міста на останню букву попереднього. Після того як хтось не зміг придумати відповідне слово, гра починається заново з новою категорією слів. Але першим словом обов'язково повинно бути «оленятко».

Відгадай, хто

Це весела гра на відгадування буде розважати дітей кілька годин.

Підготуйте кілька аркушів паперу й напишіть на них імена знаменитостей.

Прикріпіть листочок з ім'ям знаменитості на спину кожного учасника, але так, щоб вони не бачили своїх нових імен.

Гравці повинні ставити один одному навідні запитання, щоб відгадати, хто вони.

Відповіді можуть бути тільки «так» або «ні».

Салтівський р-н

20 веселих занять для дошкільнят

Нарешті діти отримали можливість гуляти на вулиці. Разом з цим прийшов час веселих ігор та занять на свіжому повітрі. Вони сподобаються не лише дітям, а й вам.

Розглянемо кілька простих весняних занять для дошкільнят.

Заняття для дітей до 4 років

1. Відправляйтеся в похід до найближчого парку

Похід - це дуже захоплююче заняття для дитини. Якщо ви живете в приватному будинку і у вас немає можливості організувати повноцінний похід - влаштуйте його прямо у дворі. Поставте намет і розглядайте нічне небо разом з дитиною.

2. Грайте з дитиною в хованки

3. Влаштуйте конкурс мильних бульбашок

Маленькі діти дуже люблять пускати мильні бульбашки. Це може стати чудовою розвагою для вас з дитиною. Влаштуйте конкурс: хто надує найбільшу мильну бульбашку.

4. Ігри з перешкодами

Це веселе заняття сподобається дітям, тому що змушує дітей бігати, стрибати і проявляти фізичну активність. Зробіть для дитини у дворі або в парку смугу перешкод. Використовуйте для цього підручні засоби: обручі, колоди тощо. І запропонуйте пройти всі перешкоди до кінця.

5. Годуєте птахів

Візьміть трохи пшона або іншої крупи і сходіть з дитиною в парк, щоб погодувати горобців або голубів. Якщо поруч з будинком є ставок, ви можете погодувати качок і поспостерігати за ними. Це чудовий спосіб провести час з вашим малюком.

6. Організуйте веселе прибирання

7. Вирощуйте рослини

Навчіть дитину вирощувати рослини. Почніть з того, що вирощуйте рослини у вазонах або кущі. Запропонуйте дитині своїми руками посадити насіння у вазон, поливати його і спостерігати, як з'являються паростки. 

8. Катайтеся на велосипедах

Діти дуже люблять кататися на велосипеді. Велопрогулянка збагатить організм дитини вітаміном D і стане для неї хорошим фізичним заняттям.

Заняття для дітей 4-5 років

1. Малюйте крейдою на асфальті

Діти люблять малювати крейдою. Виберіть день, коли на вулиці буде хороша сонячна погода, і сходіть з дитиною на прогулянку. Дозвольте їй проявити фантазію, змішувати кольори тощо.

2. Запускайте повітряного змія

Літні дні ідеально підходять для того, щоб проводити час на відкритому повітрі. Купіть повітряного змія і запускайте його разом з дитиною під час прогулянок.

3. Наповніть «чарівну банку»

Під час прогулянок з дитиною дозвольте їй збирати ягоди, листя, пелюстки квітів, камінці тощо. Повернувшись додому, розмістіть всі зібрані скарби в банку і прикрасьте блискітками.

4. Робіть весняні фотографії зі своєю дитиною

Якщо ваша дитина любить фотографуватися, літо - вдалий час для цього. Дайте їй можливість розкритися і проявити фантазію, нехай вона відчує себе фотографом і сфотографує вас.

5. Вигадуйте ігри на відкритому повітрі

Для того щоб проводити більше часу на відкритому повітрі, ви можете придумувати цікаві ігри для дитини. Для цього можна використовувати підручні засоби: наприклад, за допомогою декількох пластикових пляшок і м'ячі можна зробити боулінг тощо. Проявіть фантазію - і ви зможете перетворити звичайну галявину в ігровий майданчик.

6. Гуляйте по калюжах (погода сприяє тому:)

Вам це може здатися марним заняттям, але воно точно сподобається дитині. Після дощу взуйте дитину в гумові чоботи і дозвольте їй побігати по калюжах. Вона гарантовано отримає від цього багато задоволення.

Заняття для дітей 6-8 років

1. Зробіть будиночок для птахів

Зробіть з дитиною будиночок для птахів з підручних засобів. Наприклад, ви можете використовувати порожні картонні коробки з-під соку. Це заняття сподобається дітям. Потім ви можете повісити будиночок на дерево, годувати птахів і спостерігати за ними.

2. Побудуйте курінь/вігвам

Ймовірно, у дитинстві ви часто будували курені з гілок, однак для сучасних дітей це заняття в дивину. Згадайте дитинство і побудуйте разом з дитиною курінь у дворі. Це заняття принесе вам безліч позитивних емоцій. Дозвольте дитині посидіти всередині куреня, коли він буде готовий.

3. Влаштуйте пікнік

Проведіть день з дитиною в парку. Візьміть з собою легкі закуски, ковдру, бадмінтон або роликові ковзани і вирушайте на природу.

4. Шукайте з дитиною сліди тварин

Здійсніть з дитиною прогулянку по лісі. Перед цим дізнайтеся, які тварини тут живуть, і пошукайте їх сліди. Такі прогулянки допоможуть дитині більше дізнаватись про навколишню природу.

5. Зберіть букет польових квітів

Під час прогулянки ви можете знайти багато красивих квітів і рослин. Зберіть з квітів букет.

6. Влаштуйте квест

Квест - це одне з найбільш захоплюючих занять для дітей. Його можна влаштувати під час прогулянки. Перед виходом на вулицю складіть і видайте дитині список речей, які вона повинна знайти під час прогулянки (це може бути червона машина, круглий предмет, квітка тощо.). Такий квест робить цікавою будь-яку прогулянку і приносить дитині багато веселощів.

Салтівський р-н

Коли закінчиться війна? Як відповідати дітям на складні запитання

Коли закінчиться війна? Що буде з нашою домівкою? Коли ми повернемося додому? Діти ставлять батькам складні питання, на які дорослі часто не мають відповіді.

І дорослим, і дітям складно не знати точної дати закінчення війни. Проте дещо нам точно відомо, і саме про це ми можемо поговорити з дітьми.

Варіант відповіді:

Війна безумовно закінчиться. Поки що складно сказати, коли саме. Зараз наша величезна сильна армія трощить ворога та перемагає його. Дуже важливо вигнати його повністю за кордони нашої країни, нам потрібна повна перемога.

Волонтерів дуже багато, усі працюють на перемогу. Весь світ підтримує нас, посилає нам гарну потужну зброю, ліки, продукти.

Наше завдання в цей час — вижити та зберегти любов у серці та розум у голові. Ми всі будемо дуже потрібні відразу після перемоги, а наразі ми потрібні одне одному. Це те, на що ми можемо вплинути своїми власними маленькими кроками.

Маленькі кроки для кожного

1. Піклуватися про гарний фізичний стан та самопочуття:

  • повноцінно харчуватися;
  • дихати повітрям;
  • по можливості рухатися;
  • не мовчати, якщо щось болить, повідомляти дорослим про це, не терпіти до останнього — це важливо;
  • пити воду;
  • обіймати та обійматися.

2. Піклуватися про стан душі:

  • спілкуватися, жартувати;
  • радіти маленьким речам у житті та нашим перемогам;
  • сміятися, якщо смішно;
  • плакати, коли гірко.

Так працює наша психіка — їй потрібні і сміх, і сльози, і обійми для здоров’я. Не соромтеся показувати одне одному меми, розказувати смішні історії, ділитися тим, про що сумуєте. Це і є те, що робить нас людьми, і цього в нас нікому не відібрати.

Що буде з нашим домом?

Варіант відповіді:

  • Ми всі віримо в те, що наш будинок уціліє. Ми попросили друзів, які залишилися, щоб вони приглядали за нашим будинком/помешканням. Вони будуть постійно перевіряти, чи все добре з ним, та повідомляти нам.
  • Тут доречна розмова про те, що таке дім. Наприклад, дім — це знайомі речі. Отже, потрібен час, щоб познайомитися з речами навколо тут.
  • Дім — це аромат млинців зранку. Отже, варто спробувати зробити їх за можливості.
  • Дім — це погратись із сестрою та мамою. Отже, варто погратись саме зараз.
  • Відчуття дому — воно всередині, коли поруч гарні люди і коли безпечно, коли можна погратись.

Я сумую за своїми друзями і не хочу знайомитися з новими!

Варіант відповіді:

  • Це нормально, що зараз не хочеться ні з ким знайомитись. Коли довкола все швидко змінюється, то природно триматися за своє «старе», знайоме, звичне. Така реакція свідчить про хорошу роботу мозку і тіла.
  • І зараз, і після закінчення війни потрібні будуть різні друзі. Коли ми знайомимося з новими людьми та однолітками, ми не зраджуємо старих друзів. Навпаки, ми готуємо ґрунт для них — щоб і в них стало більше знайомих і друзів.
  • Не варто заводити зараз багато знайомств і одразу з усіма дружити. Достатньо приязних стосунків: просто привітатися, побажати гарного дня, обмінятися кількома жартами й усмішкою. Із часом це створить міцний ланцюжок хорошої дружби, на який згодом зможуть спертися всі ваші друзі.
  • У такі моменти варто поговорити з дитиною, чого саме їй найбільше бракує тепер без спілкування з друзями? Коли ви чи дитина сумуєтете за кимось, варто одразу про це написати людині. Або навіть намалювати якийсь щасливий момент вашої дружби. Коли ви зустрінетеся, зможете показати цей малюнок, і тій людині буде важливо знати, що ви про неї пам’ятали і думали.
  • А ще діти можуть показати новим знайомим ті ігри, у які гралися зі своїми старими друзями: так ви ніби стаєте провідником радості, дружби, і це допоможе іншим. Адже дружба — це те, що рятує нас від самотності, горя та страждань.

Коли закінчиться війна, усе буде як раніше?

Це, мабуть, найскладніше запитання з усіх.

Варіант відповіді:

Коли закінчиться війна, точно будуть садочки і школи, зустрічі з друзями, уроки та веселі перерви, домашки і морозиво після школи, прогулянки та мандрівки з друзями і рідними. Точно будуть смачні сніданки і затишні вечері, красиві світанки та заходи сонця, а ще зорі в небі, походи в ліс по гриби, ігри на плейстешн і багато обіймашок із друзями, тиша вночі та гамір мирного життя вдень — гуркіт трамваїв, машин, гамір супермаркетів. Усе, що зруйновано, ми відбудуємо знову так, як буде найкраще для нас. Адже людяність завжди перемагає зло.

 

Салтівський р-н

5 способів розвинути у дитині емоційний інтелект

Термін «емоційний інтелект» означає здатність розпізнавати власні емоції й емоції інших людей. Цей вид інтелекту допомагає розрізняти емоції і правильно їх називати. Важливо розвивати емоційний інтелект у дітей з раннього віку, щоб навчити їх розуміти свої почуття й називати їх.

Розгляньмо декілька порад щодо розвитку емоційного інтелекту в дітей.

Визнайте точку зору дитини і співпереживайте їй

Важливо визнавати думки дитини, їх цінність та співпереживати дитині. Просте розуміння батьків допомагає вирішити багато дитячих проблем. Співчуття не означає, що ви повинні в усьому погоджуватися з дитиною, а радше засвідчує те, що ви її розумієте. Це один із найліпших способів розвинути в неї емоційний інтелект, оскільки діти вчаться співпереживання на прикладі тих, хто навколо.

Дозвольте дитині самовиразитися

Переконайтеся, що у вашому домі панує атмосфера, у якій дитина може вільно самовиражатися, де їй дозволено вільно висловлювати власні почуття. Не визнаючи страху й злості, дитина не позбавиться цих почуттів. Тому найкраще дати дитині змогу вільно виражати емоції. Допоможіть їй визначати й називати її почуття, щоб, дорослішаючи, вона могла їх розрізняти.

Говоріть із дитиною

Якщо дитина сама не хоче розмовляти або їй важко висловлювати свої почуття, то ви маєте поговорити з нею. Виділіть час для дитини у своєму насиченому графіку, запитайте її, як вона почувається. Розповідайте їй про свої емоції, щоб навчити її вільно висловлювати почуття.

Навчіть дитину вирішувати проблеми

Ще одне, що ви можете зробити для своєї дитини, – навчити її давати раду емоціям та вирішувати проблеми, які з ними пов'язані. Спочатку ви повинні допомогти дитині вирішити її проблеми – це мотивуватиме її долати проблеми в майбутньому самостійно, розвине її емоційний інтелект.

Обговорюйте з дитиною ваші проблеми

Коли дитині виповниться 4–5 років, ви можете почати обговорювати з нею незначні проблеми. Радьтеся з дитиною, оскільки це дасть їй відчуття значущості й самостійності, а також дорослості. Це також допоможе розвинути в дитини емоційний інтелект.

Записів з 1 по 7Всього: 7